Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини

Сплачували за навчання у 2025 році: використайте право на податкову знижку
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що громадяни, які протягом 2025 року сплачували за навчання, можуть скористатися правом на податкову знижку та повернути частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб.
До податкової знижки можна включити кошти, сплачені на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Відповідно до підпункту 166.3.3 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України йдеться про витрати на здобуття освіти:
– самим платником податку;
– членом його сім’ї першого ступеня споріднення;
– особою, над якою платником встановлено опіку чи піклування;
– особою, яку влаштовано до прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу, якщо платника податку призначено опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем або матір’ю-вихователькою.
Для отримання податкової знижки витрати мають бути фактично здійснені протягом 2025 року та підтверджені відповідними документами. Це можуть бути квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, а також копія договору із закладом освіти. У документах має бути зазначена інформація, необхідна для ідентифікації надавача та отримувача послуг, а також їх вартість.
Щоб скористатися правом на податкову знижку за витратами 2025 року, необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2026 року включно.
Важливо: якщо платник не скористається правом на податкову знижку до кінця року, перенести його на наступні податкові роки не можна.
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/1056764.html
Підприємства осіб з інвалідністю: хто має право на пільгу з податку на прибуток
Підприємства та організації, засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю та які перебувають у їхній повній власності, за дотримання визначених законодавством умов можуть скористатися пільгою з податку на прибуток.
Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що відповідно до пункту 142.1 статті 142 Податкового кодексу України від оподаткування звільняється прибуток таких підприємств, отриманий від продажу товарів, виконання робіт та надання послуг. Водночас пільга не поширюється на прибуток від операцій із підакцизними товарами та окремих послуг, пов’язаних з їх постачанням.
Щоб скористатися пільгою, підприємство має одночасно відповідати кільком умовам. У попередньому звітному періоді кількість працівників з інвалідністю, для яких це підприємство є основним місцем роботи, повинна становити не менше 50 % середньооблікової чисельності штатних працівників. При цьому фонд оплати праці таких працівників має становити не менше 25 % загальних витрат на оплату праці.
Ще одна обов’язкова умова – наявність дозволу на право користування пільгами з оподаткування. Його надають уповноважені органи відповідно до Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».
Підприємствам також важливо правильно відображати пільгу в податковому обліку. Разом із декларацією з податку на прибуток подається додаток ПЗ, у якому зазначається відповідна пільга. Вивільнені від оподаткування кошти мають використовуватися за цільовим призначенням.
Таким чином, право на пільгу залежить не лише від статусу підприємства. Важливо одночасно дотримуватися вимог до структури зайнятості та фонду оплати праці, мати відповідний дозвіл і виконувати вимоги щодо податкового обліку та використання вивільнених коштів.
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/1056685.html