09 серпня 2024 року завершується граничний термін подання податкової звітності з окремих податків та зборів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що 09 серпня 2024 року завершується граничний термін подання:
– податкової декларації платника ЄП третьої групи (юридичні особи) за півріччя 2024 року (абзац другий п.294.1 ст. 294 ПКУ);
– податкової декларації з податку на прибуток підприємств за півріччя 2024 року для платників податку, у яких базовий звітний (податковий) період дорівнює календарному кварталу (п.п. 49.18.2 п.49.18 ст.49 та п.137.4 ст.137 ПКУ);
– розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку, за півріччя 2024 року (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, п.3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабміну України від 23.02.2011 №138);
– податкової декларації з податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за ІІ квартал 2024 року (п.п. 49.18.2 п 49.18 ст.49 та п.п. «е» п.336.1 ст.336 ПКУ);
– податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І1 квартал 2024 року (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176, п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464);
– податкової декларації платника єдиного податку для платників ІІІ групи за півріччя 2024 року (п. 296.3 ст. 296, п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ);
– спрощеної податкової декларації з податку на додану вартість за ІІ квартал 2024 року (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та п. 2081.8 ст. 2081 ПКУ);
-податкової декларації екологічного податку за ІІ квартал 2024 року (п. 250.2 ст. 250 ПКУ);
– податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІ квартал 2024 року (п.п.2681.5.3 п.2681.5 ст.2681 ПКУ);
– податкової декларації з туристичного збору за ІІ квартал 2024 року (п.п.268.7.3 п.268.7 ст.268 ПКУ);
– податкової декларації рентної плати з розрахунком за ІІ квартал 2024 року:
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
рентної плати за спеціальне використання води;
рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини (п.257.1 ст.257 ПКУ).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Як відбувається листування з ДПС у електронному вигляді?
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що листування платників із контролюючими органами в електронній формі регулюється
пунктом 42.4 ст. 42 ПКУ.
Листування контролюючих органів з платниками, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та є доступним в електронному кабінеті.
Датою вручення платнику документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, яка відправляється з електронного кабінету автоматично і свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. Якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день.
Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків/фінансовому агенту (його представнику).
При цьому указаний строк доставки документа в електронний кабінет не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПКУ.
Платник один раз протягом року може надіслати до контролюючого органу через електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет.
Датою завершення листування платника податків через електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через електронний кабінет.
Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з таким платником здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п.42.5 ст.42 ПКУ). Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Згідно з п.п.69.2 прим. 2 п. 69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
ЮО, що користується пільгою зі сплати земельного податку, має сплачувати податок у разі надання в оренду земельних ділянок, окремих будівель, споруд (їх частин)
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.269.1 ст.269 ПКУ платниками плати за землю є, зокрема, платники земельного податку, а саме власники земельних ділянок, земельних часток (паїв).
Згідно з п. 284.3 ст. 284 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин) – п. 287.7 ст. 287 ПКУ.
Тобто, юридичні особи, які користуються пільгами зі сплати земельного податку та надають в оренду земельні ділянки, будівлі, споруди чи їх частини, земельний податок за надані в оренду площі сплачують на загальних підставах – з дати укладення договору оренди земельної ділянки, або з дати укладення договору оренди будівель, споруд (їх частин).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Право на податкову знижку ФО, яка скористалася умовами молодіжного житлового кредиту
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України, платники податку мають право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, частину суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається згідно зі ст. 175 ПКУ.
Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року – п. 175.1 ст. 175 ПКУ.
Повернення податку на доходи фізичних осіб може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.
Якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за цим кредитом, то одержувач такого молодіжного кредиту може претендувати на податкову знижку лише в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку. У разі повної компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів, платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Який документ надається контролюючим органом для підтвердження скасування/відкликання ППР про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що п.п. 266.7.3. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою із сплати податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку.
Якщо за результатами звірки будуть виявлені розбіжності між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, то контролюючий орган за податковою адресою платника податку проведе перерахунок суми податку та надішле платнику нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє податкове повідомлення-рішення вважатиметься скасованим (відкликаним).
Крім того, відповідно до ст. 1 3акону України вiд 02.02.1996 pоку № 393/96-BР «Про звeрнення громадян» (далі – Закон № 393) передбачено, що гpомадяни України мaють право звeрнутися до oрганів державної влaди, зокрема, iз заявою aбо клопотанням щoдо реалізації cвоїх соціально-eкономічних та oсобистих прав i законних iнтересів.
Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, медіа, посадових осіб, має право, зокрема, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги (ст. 18 Закону № 393).
Отже, у разі виявлення розбіжностей за результатами звірки даних, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і надсилає (вручає) фізичній особі – платнику податків нове податкове повідомлення-рішення, при цьому попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
У разі звернення платника податку із заявою (клопотанням) до контролюючого органу у відповідності до вимог Закону № 393, такому платнику надається письмова відповідь про результати розгляду такої заяви (клопотання).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Про державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до ст.2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій – перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності вимогам діючих державних технічних регламентів та стандартів згідно із Законом України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”, а також відповідають вимогам нормативних актів України, i такі реєстратори розрахункових операцій дозволені для застосування у сфері, визначеній цим Законом.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
ФОП – платники ЄП І – ІІІ груп, які не є платниками ПДВ, повинні вести облік доходів у довільній формі
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що згідно з п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, визначеними абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет – абзац 4 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.
Відповідно до абзацу першого п. 296.1 ст. 296 ПКУ, ФОП – платники єдиного податку І-ІІ груп та платники єдиного податку ІІІ групи, які не є платниками ПДВ, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Тобто, такі ФОП не повинні підтверджувати документами (в тому числі первинними документами) витрати на придбання товарів/послуг, а повинні вести лише облік доходів з урахуванням вимог п. 44.1 ст. 44 ПКУ. При цьому такі ФОП повинні підтверджувати факт включення або не включення певних доходів до загального складу доходу – ст. 292 ПКУ. Документами, які підтверджують дохід ФОП, є документи, що підтверджують надходження коштів на поточний рахунок у банку або надходження готівкових коштів.
Оприбуткуванням готівки в касах СГ, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. Ця вимога стосується ФОП, які не застосовують РРО/ПРРО на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Оприбуткування та облік ФОП отриманих доходів здійснюється в книгах обліку доходів і витрат у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів у порядку, визначеному ПКУ.
Згідно з п. 39 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148, ФОП касової книги не ведуть. Тобто ФОП, які не застосовують РРО/ПРРО (наприклад платники ЄП І групи) оприбутковують готівку шляхом ведення помісячного обліку доходів відповідно до абзацу першого п. 296.1 ст. 296 ПКУ без заповнення касових книжок.
У разі застосування РРО доходи, вказані ФОП – платником ЄП , підтверджуються звітами РРО/ПРРО та виписками про рух коштів на рахунках, відкритих в установах банків.
У разі незастосування РРО/ПРРО згідно з Постановою № 1336, доходи підтверджуються записами в книзі КОРО (здійсненими на підставі розрахункових квитанцій) та виписками про рух коштів на рахунках, відкритих в установах банків.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Коментарі