Сьогодні начальником Кагарлицької ДПІ ГУ ДПС у Київській області Людмилою ЦИГАНОК проведено тренінг з фізичними особами-платниками податків з питання порядку отримання громадянами України документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО платників податків. Начальник податкової розповіла присутнім, що реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) – це цифровий код, необхідний кожному платнику податків для обліку в фіскальних органах.
Протягом усього життя, РНОКПП (ІПН) не змінюється (крім випадків пов’язаних з релігійними переконаннями). Будь-яка фізична особа, незалежно від віку і від того, чи є резидентом, може безкоштовно отримати РНОКПП (ІПН).
Перелік документів:
• Для повнолітнього громадянина України
1. Облікова картка відповідно до форми № 1ДР (вона ж є заявою);
2. паспорт (копія) або інший документ, здатний засвідчити особу (прізвище, ім’я, по батькові, дату і місце народження, місце проживання, громадянство).
• Для дитини (подаються батьками, опікуном)
1. Облікова картка відповідно до форми № 1ДР (вона ж є заявою);
2. копія паспорта одного з батьків (опікуна);
3. копія свідоцтва про народження дитини.
Примітка: якщо документи подаються опікуном, необхідно додати рішення про встановлення опіки.
У разі необхідності повторного отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, з причини втрати або зіпсування такого документа, фізична особа – платник податків подає до контролюючого органу заяву про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення № 822).
Заява за ф. № 5ДР стосовно малолітньої особи (до 14 років) подається одним з батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини (п. 7 розд. IХ Положення № 822).
Людмила ЦИГАНОК наголосила, що документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.
Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.
Також можлива відмова, але тільки якщо подані дані містили в собі помилки або неточності. Якщо є можливість внести коректування в документи, послуга буде надана, але термін обробки заяви може збільшитися до 10 робочих днів від дати, зазначеної в заяві.
Кагарлицька ДПІ ГУ ДПС у Київській області
Коментарі