Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Новини ГУ ДПС у Київській області

Share on facebook
Share on telegram
Share on google
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on print

За 2021 рік платники Київщини спрямували до Зведеного бюджету більше 36 млрд грн

«За 2021 рік платники столичного регіону спрямували до Зведеного бюджету 36,3 млрд грн податкових платежів та зборів»,- повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. «Порівняно з 2020 роком сума надходжень зросла на 21%, що у грошовому вираженні дорівнює 6,4 млрд грн додаткових для казни коштів».

За наданою інформацією у Державний бюджет платники Київщини сплатили на 21% більше, аніж у 2020 році. Станом на 1 січня 2022 року сума складає 17,1 млрд грн, що на 3 млрд грн більше. «На 22% зросла сума надходжень до бюджетів територіальних громад»,- зазначила Олена Виноградова. «За минулий рік місцеві бюджети отримали від платників податків 19,2 млрд грн, що на 3,5 млрд грн більше за суму, яку спрямували бізнес та громадяни у 2020 році».

Річні надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування складають 13,2 млрд грн. При цьому темп приросту до 2020 року дорівнює 21%, а сума додаткових надходжень – 2,3 млрд грн.

Окремо Виноградова повідомила, що найбільші суми до зведеного бюджету спрямували платники Бучанського району – 9,1 млрд грн, Білоцерківського та Броварського – 5,6 млрд грн та 5,4 млрд грн відповідно.

ГУ ДПС у Київській області

Розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2021 році

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 01 січня 2022 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2021 році.

Річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2021 рік мають подати до 01 травня 2022 року громадяни, які отримали у 2021 році доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. Зокрема, подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи повинні громадяни, які протягом 2021 року отримували:
– доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи (не є підприємцями або особами, які провадять незалежну професійну діяльність) – це доходи від надання в оренду власного рухомого або нерухомого майна, продажу власного майна, тощо;
– доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;
– іноземні доходи;
– спадщину чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення;
– в інших випадках, передбачених законодавством.

Декларацію можна подати у декілька способів:
– особисто або уповноваженою особою у податковій інспекції за місцем реєстрації;
– поштою;
– через електронний кабінет.

У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, вона повинна подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.

ГУ ДПС у Київській області

З 01 січня 2022 року використовуйте нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 січня 2022 року діють нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету, відкриті Державною казначейською службою України на рівні областей та м. Києва.

Рахунки за кодами класифікації доходів, які були відкриті у 2021 році, з 01 січня 2022 року будуть закриті.

З новими бюджетними рахунками для зарахування надходжень до державного бюджету платники податків Київщини можуть ознайомитись на субсайті ГУ ДПС у Київській області офіційного веб-порталу ДПС за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

ГУ ДПС у Київській області

Закон України №1525: Податкове повідомлення особі-нерезиденту

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 03.06.2021 №1525-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам доповнено Податковий кодекс України статтею 58 прим.1 «Податкове повідомлення особі-нерезиденту», якою передбачено що податкове повідомлення особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, надсилається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до компетентного органу іноземної держави для інформування особи-нерезидента, якщо особа-нерезидент не зареєструвалася як платник податку на додану вартість у випадках та порядку, передбачених ст.208 прим.1 ПКУ.

Податкове повідомлення особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник податку на додану вартість, надсилається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, якщо така особа-нерезидент:
– не подає спрощену податкову декларацію у встановлений термін;
– не сплачує узгоджену суму грошових зобов’язань з податку на додану вартість у встановлений термін;
– здійснює інше порушення вимог ПКУ, за яке відповідно до ПКУ передбачена відповідальність у вигляді штрафної (фінансової) санкції.

Податкове повідомлення надсилається в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, з одночасним повідомленням на електронну адресу особи-нерезидента, зазначену нею при реєстрації як платника податку на додану вартість відповідно до ст. 208 прим. 1 ПКУ, протягом 30 календарних днів після спливу встановлених термінів сплати узгодженої суми податкових зобов’язань та/або подання спрощеної податкової декларації та/або встановлення факту іншого порушення вимог цього Кодексу.

ГУ ДПС у Київській області

Які платники єдиного податку не ведуть облік товарних запасів

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що ведення обліку товарних запасів, або іншого додаткового обліку для платників єдиного податку І групи законодавством не передбачено.

Також не передбачено ведення обліку товарних запасів для платників єдиного податку ІІ-ІV групи, які:
– не зареєстровані платниками ПДВ
– не здійснюють реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

ГУ ДПС у Київській області

Інформація щодо адрес, контактних телефонів, режиму роботи ЦОП та територіальних органів ДПС розміщена на офіційному вебпорталі ДПС

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що інформація щодо адрес, контактних телефонів та режиму роботи центрів обслуговування платників розміщена у відкритій частині Електронного кабінету (розділ «Прес-центр»), та у банері «Центри обслуговування» (розділ «Корисні посилання») на офіційному вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua/).

Контактна інформація головних управлінь ДПС в областях, м. Києві розміщена на офіційному вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua/) у банері «Територіальні органи» (обрати відповідний регіон)/Контакти.

Контактна інформація міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків розміщена на офіційному вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua/) у банері «Територіальні органи» (обрати відповідне управління ДПС по роботі з великими платниками податків: Центральне міжрегіональне управління, Східне міжрегіональне управління, Південне міжрегіональне управління, Західне міжрегіональне управління, Північне міжрегіональне управління)/Контакти.

ГУ ДПС у Київській області

Подання останньої податкової декларації платника ЄП ФОП щодо яких до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація) востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу або до закінчення такого звітного періоду на який припадає дата ліквідації.

У полі 8 «Особливі відмітки» Декларації у рядку 8.1 «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення» проставляється позначка «+».

Остання Декларація подається особисто (уповноваженою на це особою) або надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Фізичні особи разом із останньою Декларацією подають також додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (крім ФО, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»).

Звертаємо увагу , що згідно з п. 42.6 ст. 42 ПКУ електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється, зокрема, у випадку наявності в Державному реєстрі інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи.

Тому остання Декларація подається особисто (уповноваженою на це особою) або надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

ГУ ДПС у Київській області

Нагадуємо порядок реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій

Головне управління ДПС у Київській області нагадує суб’єктам господарювання порядок та терміни реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО).

Отже, для реєстрації ПРРО формується Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316604) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО) в електронній формі, яка подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.

За відсутності підстав для відмови у реєстрації, ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Про реєстрацію ПРРО СГ надсилається інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.

Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.

ГУ ДПС у Київській області

Хто визначає черговість продажу об’єктів нерухомого майна для визначення ставки та суми податку на доходи фізичних осіб

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що оподаткування операцій з продажу/обміну нерухомого майна об’єктів нерухомого майна визначено ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п.172.4 ст.172 ПКУ передбачено, зокрема, що під час проведення операцій з продажу/обміну об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності електронної довідки про оціночну вартість такого об’єкта нерухомості або звіту про оцінку, зареєстрованого відповідно до п.172.3 ст. 172 ПКУ, та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору і вносить до Єдиної бази даних звітів про оцінку інформацію про ціну договору купівлі-продажу.

Сума податку визначається та самостійно сплачується зокрема, особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни.

Одночасно з дією пункту 172.4 цієї ст. 172 ПКУ, у випадку коли стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юридична особа чи самозайнята особа, така особа є податковим агентом платника податку щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих платником податку від такого продажу (обміну) .

Відповідно до гл. 7 розд. I Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Мінюста 22.02.2012 №296/5 та зареєстрованого за №282/20595 та відповідно до ст. 46 Закону України від 02.09.1993 № 3425-ХІІ «Про нотаріат» нотаріус має право витребувати від фізичних та юридичних осіб відомості та документи, необхідні для вчинення нотаріальних дій.

Статтею 655 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов’язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов’язується прийняти майно (товар) і сплатити певну грошову суму.

Договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) чи іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, крім договорів купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі, відповідно до ст. 657 ЦКУ відноситься до форми окремих видів договорів купівлі-продажу.

Отже, враховуючи викладене, черговість продажу об’єктів нерухомого майна визначає фізична особа, яка продає такі об’єкти.

При цьому слід зазначити, що згідно із п.п. 168.4.7 і 168.4.8 п. 168.4 ст. 168 ПКУ відповідальність за нарахування, своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе: юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід; фізична особа, яка продає або обмінює з іншою особою нерухомість, при цьому сума податку самостійно визначається та сплачується через банківські установи – до нотаріального посвідчення договору купівлі – продажу, міни.

Водночас, контролюючі органи здійснюють, зокрема, контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених ПКУ; за своєчасністю подання передбаченої законом звітності (податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням податків і зборів), а, також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об’єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.

ГУ ДПС у Київській області

Коментарі