«Гаряча лінія» в Обухівській ДПІ

33

Електронний кабінет платника та легалізація трудових відносин – такою була тема телефонного сеансу «гаряча лінія», що відбулася в Обухівській ДПІ Головного управління ДПС у Київській області.

Про особливості функціонування електронних сервісів на веб-порталі ДПС та про негативні наслідки використання незадекларованої праці розповіла заступник начальника Обухівської ДПІ – Оксана ЧЕРНЕНЬКА.

Надаємо увазі читачів найцікавішу підбірку запитань – відповідей на дану тематику.

1. Які негативні наслідки має незадекларована праця?

Використання незадекларованої праці для роботодавця – це додаткові витрати часу та ресурсів на навчання працівників – досвідчені спеціалісти відмовлятимуться працювати на таких умовах або швидко знайдуть краще місце; проблеми з отриманням банківських кредитів та інвестицій; у разі перевірки – істотні штрафи за порушення трудового законодавства.

Для працівників: працівники, які не мають належним чином оформлених трудових відносин, позбавляються права на гідні умови праці, захист своїх інтересів у сфері праці, гарантій у соціальному захисті. Незадекларована праця дає роботодавцям необмежені можливості тиску на працівників та примушення їх до роботи на умовах роботодавця. Не слід розраховувати на гідні умови праці та виконання усних домовленостей. Працівника можуть необґрунтовано оштрафувати, звільнити без повідомлення, не заплатити лікарняні або компенсацію у разі нещасного випадку. Також не слід сподіватись на гідну пенсію у старості.

2. Які окремі електронні сервіси функціонують на веб-порталі ДПС, що дозволяють спілкуватися з податковими органами дистанційно?

На веб-порталі Державної податкової служби України функціонують окремі електронні сервіси, які дозволяють спілкуватися з податковими органами дистанційно. А саме:

– «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», використовуючи який, можна перевірити надійність потенційних бізнес-партнерів, зокрема щодо сумлінності у сплаті податків до бюджету;
– «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)», за допомогою якого платники мають можливість ознайомитися з офіційною позицією Державної податкової служби України по всіх напрямах чинного податкового законодавства. Крім того, цей сервіс дозволяє слідкувати за наданням роз’яснень та змінами у податковому законодавстві;
– Сервіс «Пульс», який приймає звернення платників щодо неправомірних дій чи бездіяльності (можливі корупційні ризики) посадових осіб податкових органів;
– «Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг ІДД ДПС», для отримання електронного цифрового підпису (КЕП);
– «Декларування громадян», в якому розміщені матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів;
– «Дані Реєстрів волонтерів АТО», де розташована інформація про фізичних осіб – благодійників.

3. Які переваги подання звітності в електронному вигляді?

Економія робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);
– звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
– уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;
– гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок.

Коментарі