ВОСЬМИКЛАСНИКАМ ПРО РОЛЬ ГЕНДЕРУ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ

236

Мабуть, усі чули у засобах масової інформації такі незвичні для нашого менталітету слова «гендер», «гендерні ролі», «гендерні стереотипи», «гендерна рівність». Що вони означають та як пов’язані з розподілом професій між жінками та чоловіками на ринку праці? Чи обов’язково при виборі професії враховувати стать людини та її гендерні ролі? Відповісти на ці питання та розібратися у таких складних поняттях восьмикласникам Академічного ліцею №4 міста Обухова допомагали фахівці Обухівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості під час проведення 05 грудня 2019 року інтерактивного профорієнтаційного уроку на тему «Професії: гендерний аспект».

Захід виявився насиченим та цікавим для школярів. Підлітки під час виконання вправ активно дискутували між собою, доводили командам-суперницям свою правоту. Під час проведеннявправи «Професії і стать людини» три командивперто ділили запропоновані професії на суто «чоловічі», «жіночі» та «нейтральні». Під час міні-лекції «Стать і гендер» учні дізналися, чим відрізняються поняття «стать» та «гендер», що впливає на формування гендерних стереотипів, та як ці усталені переконання, установки впливають на роль чоловіка та жінки в суспільстві, в т.ч. професійну. Саме під час виконання вправи «Міфи і факти про гендер»кожна команда змогла довести: висловлювання щодо традиційних, стереотипних уявлень про чоловічі та жіночі гендерні ролі є міфом.

Наприкінці заняття підлітки самостійно зробили висновок: кожна людина, незалежно від статті, може обирати будь-яку професію, і гендерні стереотипи на вибір професії не впливають.

Коментарі