Відповідальність за порушення вимог Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що у зв’язку з набранням з 01.08.2023 чинності Законом України від 30.06.2023 №3219-IX (далі – Закон № 3219) штрафні (фінансові) санкції, за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», до СГ, які провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та пов’язані із здійсненням розрахунків за товари/послуги без застосування РРО/ПРРО, та/або невидачу відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункової операції, застосовуються у таких розмірах:
· 100 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
· 150 % вартості проданих з порушенням товарів – за кожне наступне вчинене порушення.
Зазначені штрафні (фінансові) санкції до 01.08.2023 застосовуються з урахуванням особливостей, визначених п.12 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, а починаючи з 01.08.2023, зазначені вище штрафні (фінансові) санкції, крім СГ, які здійснюють діяльність у сфері продажу підакцизних товарів, також застосовуються і до СГ у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.
З 01.10.2023 штрафні фінансові санкції застосовуються до всіх платників податків, що допустили порушення.
Звертаємо увагу, що у період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення воєнного стану, до ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за:
– проведення розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів/послуг;
– непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи;
– невидача у паперовому вигляді та/або електронній формі відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об‘єкті такого СГ, застосовується у таких розмірах:
25 % вартості проданих з порушеннями товарів/послуг – за порушення, вчинене вперше;
50 % вартості проданих з порушеннями товарів/послуг – за кожне наступне вчинене порушення.
Тобто, фінансову відповідальність до ФОП – платників єдиного податку, не зареєстрованих платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім ризикових груп товарів) або надають послуги, знижено
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
РРО та/або ПРРО не застосовуються у разі оплати коштів шляхом перерахування їх покупцем виключно на поточний рахунок ФОП (формату ІВАN)
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або програмні РРО (далі – ПРРО) не застосовуються, якщо оплата коштів здійснюється покупцем виключно на поточний рахунок фізичної особи – підприємця (далі – ФОП), – така операція не є розрахунковою, адже за таких обставин продавець надає покупцю повні банківські реквізити (поточний рахунок формату ІВАN) для здійснення оплати.
Нагадаємо, що згідно зі ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», розрахунковою операцією є приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів/послуг, видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару/послуги банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Тобто, РРО та/або ПРРО не застосовуються у разі оплати коштів шляхом перерахування їх покупцем виключно на поточний рахунок ФОП, оскільки така операція не є розрахунковою.
У разі здійснення розрахунків у інший спосіб: готівкою, платіжною карткою, тощо, застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
З початку року платники пристоличного регіону спрямували до Зведеного бюджету більше 38,5 млрд грн
За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліани Козаченко, з початку року платники пристоличного регіону спрямували до Зведеного бюджету більше 38,5 млрд грн. Зокрема, зазначено, що до державного бюджету за січень – вересень 2023 року надійшло 15,0 млрд грн.
“Дякуємо кожному платнику за своєчасність та повноту сплати податкових зобов’язань, адже у такий непростий для держави час бізнес Київщини продовжує наповнювати бюджет, створювати робочі місця, активно та енергійно працювати, підтримуючи економіку та наближаючи перемогу”, – зазначила Юліана Козаченко.
ГУ ДПС у Київській області
У разі сплати протягом 30 календарних днів, наступних за отриманням ППР, суми ПЗ, донарахованих перевірками, відновленими/ розпочатими з 01 серпня 2023 та завершеними до припинення воєнного стану, штрафні санкції та пеня не нараховуються
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що 01 серпня 2023 року набрала чинності норма п.п.69.37 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодесу України (далі – ПКУ), відповідно до якої тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення, суми податкового зобов‘язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов‘язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.
Сума грошового зобов‘язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні, вважається неузгодженою до моменту повної сплати податкового зобов‘язання, визначеного в такому податковому повідомленні-рішенні, але не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання платником податків такого податкового повідомлення-рішення.
Сума податкового зобов‘язання, сплаченого у порядку, передбаченому цим підпунктом, не підлягає оскарженню.
Зазначеним положенням пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ доповнив Закон України від 30.06.2023 №3219.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Подання ФОП заяви про застосування спрощеної системи оподаткування в електронному вигляді
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява).
Надіслати Заяву фізична особа – підприємець може у меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету. Тут обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, з переліку запропонованих електронних форм обирається Заява за формою F0102003. За замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації платника податків.
У формі Заяви слід заповнити всі відповідні поля електронного документу, затим підписати та надіслати. Звертаємо увагу, що реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
У разі переходу ФОП на спрощену систему оподаткування (І-ІІІ група платників єдиного податку) до Заяви подається розрахунок доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі – Розрахунок). Для цього у вкладці «Додатки» платник обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 і заповнює обов’язкові поля.
За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа, датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Водночас повідомляємо, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції №2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Щодо обчислення ЮО – платниками ЄП четвертої групи МПЗ для земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що підпунктом 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулою:
МПЗ = НГО x S x К x М/12, де:
МПЗ – мінімальне податкове зобов’язання;
НГО – нормативна грошова оцінка 1 га ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю;
S – площа земельної ділянки, гектарах;
М – кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах платника;
К – коефіцієнт, що становить 0,05.
Тимчасово для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт «К» застосовується із значенням 0,04 – п. 67 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Форму податкової декларації платника єдиного податку ІУ групи затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 із змінами та доповненнями.
Додаток 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» до Декларації (далі – Додаток 3) є невід’ємною частиною податкової декларації платника єдиного податку ІУ групи.
Відповідно до форми Додатку 3, показники для розрахунку МПЗ відображаються :
S – у графах 3 і 4;
НГО – у графі 6;
К – у графі 7;
М – у графі 8;
МПЗ – у графі 10.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, на 01 січня поточного року за формулою встановленою п. 289.2 ст. 289 ПКУ.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок – абзац п’ятий п. 289.2 ст. 289 ПКУ.
На сайті Держгеокадастру України у розділі «Ринок та оцінка земель» 12.01.2023 розміщено інформацію «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2022 рік», яка містить інформацію про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 рік, який становить для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) – 1,0, та наявну інформацію щодо коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років, який, зокрема, становить: 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги)).
Для отримання інформації щодо нормативної грошової оцінки 1 га ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, необхідно звертатися до територіальних органів Держгеокадастру.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Офіційно оформлена праця – гарантія соціального захисту найманого працівника
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що офіційне працевлаштування є обов’язковою умовою відносин працівника з роботодавцем. Належне ставлення обох сторін трудових відносин до своїх прав та обов’язків забезпечує позитивний результат і досягнення поставленої мети.
Легальне працевлаштування забезпечує працівникові ряд переваг, серед них:
– гідні умови праці;
– виплата заробітної плати регулярна, а її рівень не нижчий мінімального;
– оплата лікарняних – страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві;
– гарантовані виплати у зв’язку з настанням безробіття;
– сплачені із офіційної заробітної плати страхові внески забезпечать право на гідну пенсію;
– дотримання норм трудового законодавства роботодавцем: встановлення тривалості робочого часу згідно з існуючими нормами, заборона роботи у вихідні дні, надання оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, забезпечення охорони праці, тощо.
Легальне працевлаштування забезпечує працівникам впевненість у завтрашньому дні, створює можливості для реалізації здібностей та мотивує удосконалювати навики виконуваної роботи, стимулює продуктивний, творчий підхід до праці.
Неофіційно працевлаштована особа ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та гарантованих державою виплат, а роботодавець ризикує отримати штрафні санкції.
Офіційно оформлена праця є гарантією соціального захисту найманого працівника, для роботодавця – запорука процвітання бізнесу.
Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкт господарювання повинен:
– укласти трудовий договір у письмовій формі;
– оформити наказ про прийняття на роботу;
– надати до органу ДПС Повідомлення про прийняття працівника на роботу.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Коментарі