Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

ФОРМУЛА ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ: ХОЧУ-МОЖУ-ТРЕБА

Саме під такою назвою 03 березня 2021 року фахівцями Обухівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості було проведено профорієнтаційний інтерактивний урок для дев’ятикласників філії Академічного ліцею №1 ім. А.С. Малишка «Першотравенська гімназія».

Для того, щоб правильно обрати професію, потрібно мати якнайширше уявлення про світ професій взагалі, детально вивчити ринок праці свого регіону, проаналізувати, які професії мають сталий попит зараз і які будуть затребувані в майбутньому. І тільки тоді зробити свій професійний вибір. Існує формула вибору професії, яка складається з трьох важливих складових: «Хочу – Можу – Треба», тобто школярі повинні співвіднести свої бажання зі своїми можливостями, здібностями та потребою ринку праці.

Урок проходив в інтерактивній формі, яка є більш цікавішою для учнів. Під час міні-лекції «Формула вибору професії», підлітки були уважними, слухаючи інформацію, та активними під час її обговорення. Найбільшу зацікавленість у школярів викликало тестування за методикою ДДО Е.Клімова, яке допомогло старшокласникам визначити свій тип професії і, тим самим знайти місце перетину власних «хочу» та «можу», а також свої професійні схильності. Дев’ятикласники не тільки визначили, серед представників якого типу шукати свою майбутню професію, а й обговорили, які індивідуально-психологічні характеристики повинні мати представники кожного з п’яти типів.

Під час уроку учні також ознайомились з поняттям «Професіограма» на прикладі папок з описами професій, які наявні в центрі зайнятості, та отримали домашнє завдання: співвіднести 5 вподобаних професій з професійними вимогами, які висуває кожна професія до працівника. Це допоможе школярам з’ясувати, чи відповідають вони вимогам обраних професій та уникнути розчарування в майбутньому.

На завершення заходу було презентовано Платформу з профорієнтації та розвитку кар’єри державної служби зайнятості, за допомогою якої можна не тільки безкоштовно пройти тестування, а й дізнатись, на яких фахівців існує попит на регіональному ринку праці, та в якому навчальному закладі здобути професію.

Ким би не стали сьогоднішні дев’ятикласники, головне, щоб вони знайшли свою професійну дорогу правильно, врахувавши всі три складові формули вибору професії.

Обухівська МРФ КОЦЗ

Коментарі