Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини!

Київщина:галузевий внесок у наповнення бюджетів за січень–жовтень 2025 року

Показники надходжень до бюджетів усіх рівнів за десять місяців 2025 року підтверджують стійку тенденцію зростання економічної активності суб’єктів господарювання Київщини. Регіон стабільно формує один із найвагоміших внесків до загальнодержавної скарбниці, а це — результат системної роботи бізнесу, який працює відкрито, сплачує податки й інвестує у розвиток.

За січень–жовтень 2025 року найбільшу частку в сплаті податків і зборів забезпечили чотири провідні галузі.

Переробна промисловість традиційно залишається лідером — 17,2 % від загальних надходжень або 11,26 млрд грн. Це найвищий показник серед усіх секторів економіки. Галузь демонструє стрімке зростання — плюс 53,5 % до минулорічного періоду, або додаткові 3,92 млрд грн.

На другому місці — оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів, що забезпечили 16,5 % надходжень — 10,8 млрд грн. Зростання у порівнянні з 2024 роком становить 28,8 %, або понад 2,4 млрд грн додаткових коштів. Цей сектор є показником внутрішнього споживчого попиту та гнучкості малого і середнього бізнесу.

Державне управління, оборона та обов’язкове соціальне страхування стабільно утримують третю позицію — 10,6 млрд грн, що становить 16,2 % усіх надходжень. Зростання у порівнянні з минулим роком — 15,1 %, або 1,39 млрд грн. Висока фінансова дисципліна бюджетних установ та підприємств оборонного сектору забезпечує прогнозованість і стабільність бюджетних потоків.

Четверту сходинку займає сільське, лісове та рибне господарство. Платники цієї галузі сплатили 5,2 млрд грн (питома вага — 7,9 %). Зростання — 29,4 %, або 1,18 млрд грн. Агросектор

Київщини поступово модернізується, переходить на технологічні стандарти виробництва, нарощує переробку та експорт.

Стійке зростання надходжень у розрізі галузей економіки — це результат сумлінної роботи платників і запорука фінансової стабільності держави. Кожна гривня, сплачена до бюджету, — внесок у розвиток Київщини, її громад і майбутнього країни.

Мобілізований найманий працівник: податки та звітність

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що працівники, яких призвано на військову службу, мають право на гарантії та пільги, передбачені трудовим законодавством. Так, на підставі частини третьої статті 119 Кодексу законів про працю України за мобілізованим працівником зберігається місце роботи та посада. На період військової служби роботодавець має право увільнити працівника від роботи.

Звертаємо увагу, що до 19 липня 2022 року за мобілізованими на військову службу працівниками зберігався також середній заробіток, проте ця гарантія була скасована на підставі Закону України від 01.07.2022 № 2352-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин».

За педагогічними та науково-педагогічними працівниками середній заробіток зберігався до 24 грудня 2023 року на підставі частини другої статті 57 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VІІІ «Про освіту» та частини третьої статті 63 Закону України від 06.06.2019 № 2745-VІІІ «Про фахову передвищу освіту». Але і цю гарантію було скасовано на підставі Закону України від 22.11.2023 № 3494-IХ «Про внесення змін до деяких законодавчих акті України щодо впорядкування надання та використання відпусток, а також інших питань».

Отже, зараз за мобілізованими працівниками зберігається місце роботи та посада, а середній заробіток не нараховується. Але, роботодавець має право за самостійним рішенням здійснювати виплати мобілізованим працівникам. У такому разі нарахований дохід у вигляді середнього заробітку на користь мобілізованого працівника включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 5 відсотків.

Слід зазначити, якщо мобілізованому працівнику не було нараховано жодних виплат, роботодавець повинен відображати у Додатку 1 до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, за формою 1ДФ інформацію щодо мобілізованого працівника, оскільки він продовжує перебувати у трудових відносинах. При цьому, якщо жодних доходів не нараховувалося за звітний місяць, то в Додатку 4ДФ мобілізованого працівника відображати не потрібно та в Додатку 5 увільнення мобілізованого працівника від роботи також не відображається.

Покроковий алгоритм дій для платників у отриманні Витягу щодо стану розрахунків

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що в інформаційно-технологічній системі «Електронний кабінет» доступне отримання Витягу щодо стану розрахунків («J/F1300207»), починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Для отримання витягу:
1. платник створює «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» (далі – Запит) за формою «J/F1300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації» шляхом:
для поля «період з «01» січня 20_року по «__» __20__року» Запиту:
вибору із переліку дати, місяця та року, за який платник бажає отримати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (далі – Витяг). За кожний рік Запит подається окремо;
для поля «Розрахувати суму пені у поточному бюджетному році» (пп. 129.1.1 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України)*** » Запиту:
встановлення позначки для розрахунку пені, якщо у платника є податковий борг (крім єдиного внеску) та він бажає визначити суму пені станом на наступний день від дня подання Запиту. Платник також може не встановлювати позначку для її розрахунку. Встановлення позначки неможливе, якщо у Запиті визначено платником період «минулі роки»;
для поля «В розрізі платежів» Запиту:
встановлення позначки для отримання інформації в розрізі всіх своїх платежів. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає узагальнену інформацію, без розрізу платежів;
для поля «З підписом**** (станом на 1 число звітного місяця)» Запиту:
встановлення позначки для отримання Витягу з кваліфікованим електронним підписом посадової особи контролюючого органу (далі КЕП).
Разом з цим, встановлення позначки можливе, якщо у Запиті зазначено 1-ше число місяця будь-якого року. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає інформацію без КЕП.
2. надсилає Запит до органу ДПС за своїм основним місцем обліку.
3. отримує Витяг за формою «J/F1400207».

Хто сплачує військовий збір на рахунки Київської області?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платники сплачують військовий збір тільки за основним місцем обліку. Тобто, незалежно від того, в якому регіоні платники провадять свою діяльність, військовий збір сплачується за місцем реєстрації.

З реквізитами рахунків можна ознайомитись на субсайті ГУ ДПС у Київській області в розділі «Рахунки для сплати платежів» або на вебпорталі ДПС.

Більше інформації за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv

Новини ДПС:
Леся Карнаух: Запуск автоматизованої системи вже дозволив стягнути понад 100 млн грн податкового боргу з юросіб

У ЦОПах Вінниччини та Чернігівщини також стала доступна послуга онлайн-перекладу жестовою мовою

«Податки захищають»: нова комунікаційна кампанія Мінфіну та ДПС

З початку року кількість заблокованих податкових накладних зменшилася майже у чотири рази – Леся Карнаух в інтерв’ю LIGA.net

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f