Дата виникнення податкового зобов’язання з ПДВ при експорті товарів: як правильно її визначити
Для суб’єктів господарювання, що здійснюють експорт товарів, правильне визначення дати виникнення податкового зобов’язання з ПДВ є принциповим. Саме ця дата впливає на формування податкових зобов’язань у декларації та визначення періоду застосування нульової ставки податку. Податковий кодекс України встановлює чіткі правила, які залежать від моменту завершення митного оформлення товарів.
Коли виникає податкове зобов’язання
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПКУ), датою виникнення податкового зобов’язання з ПДВ за операціями з експорту товарів є дата оформлення митної декларації, яка підтверджує факт перетину митного кордону України.
Таким чином, ключовим є момент завершення митного оформлення відповідно до Митного кодексу України (МКУ).
Як визначається дата оформлення митної декларації
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що процедура митного оформлення починається з подання митної декларації (ч. 1 ст. 248 МКУ) і вважається завершеною після виконання всіх митних формальностей (ч. 5 ст. 255 МКУ).
Згідно з частиною п’ятою ст. 255 МКУ митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених МКУ відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
Відповідно до п. 16 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450, митна декларація на паперовому носії вважається оформленою за наявності на всіх її аркушах відбитка особистої номерної печатки посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.
Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення з використанням електронного підпису чи печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Оформлена електронна митна декларація за допомогою автоматизованої системи митного оформлення перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює у подальшому внесення змін до неї, та надсилається декларанту.
Таким чином, з метою визначення дати виникнення податкового зобов’язання з ПДВ у разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, яка відображає завершення процедури митного оформлення експортної операції, визначається за фактом проставлення посадовою особою митного органу на всіх аркушах такої декларації відбитку особистої номерної печатки, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, а в разі електронного декларування – за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення з використанням електронного підпису чи печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа та перетвореної у візуальну форму.
Важливе тимчасове правило
При цьому, тимчасово, на період дії режиму експортного забезпечення, запровадженого Кабінетом Міністрів України, оподаткування ПДВ операцій з вивезення окремих видів товарів за межі митної території України здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п. 97 підрозд. 2 розд. XX ПКУ.
Детальніше про це читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43174
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/952090.html
ГУ ДПС у Київській області
Як додати реєстраційне посвідчення до заяви про скасування РРО в Електронному кабінеті
Подання заяви про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій (РРО) через Електронний кабінет потребує прикріплення відповідних документів, зокрема реєстраційного посвідчення. Щоб процес був правильним і технічно безпомилковим, варто дотримуватися чіткого алгоритму дій, визначеного Порядком № 547.
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до пункту 1 глави 4 розділу II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Порядок № 547), реєстрація РРО діє до моменту її скасування. Однією з підстав для скасування є подання суб’єктом господарювання заяви за формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку, ідентифікатор J/F 1313605).
Згідно з пунктом 3 тієї ж глави, разом із заявою про скасування необхідно подати реєстраційне посвідчення за формою № 3-РРО (ідентифікатор J/F 1413405).
Для додавання реєстраційного посвідчення до заяви про скасування реєстрації в Електронному кабінеті необхідно:
в приватній частині Електронного кабінету увійти в розділ «Введення звітності» та натиснути на кнопку «+ Створити»;
у переліку документів для створення обрати «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою № 4-РРО»;
під кнопкою «+ Створити» поставити позначку (J/F1360102) «Документ довільного формату» та після чого натиснути кнопку «+ Створити»;
у верхній частині створеної та відкритої заяви за формою № 4-РРО біля надпису «Головний документ» натиснути на вкладку «Додатки» та обрати (J/F1360102) «Документ довільного формату»;
заповнити обов’язкові поля форми наступним чином:
номер – порядковий номер документу, що додається;
назва документу – «реєстраційне посвідчення»;
номер документу – номер реєстраційного посвідчення;
дата документу – дата видачі реєстраційного посвідчення;
у поле «Найменування файлу документа» форми необхідно додати електронну версію реєстраційного посвідчення у форматі PDF або PNG або JPG.
Дотримання цього алгоритму забезпечить успішне подання заяви про скасування РРО через Електронний кабінет і допоможе уникнути технічних помилок, які можуть уповільнити процес реєстраційних дій.
Детальніше про це читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40996
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/952170.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Фахівці Офісів податкових консультантів надали майже 16,5 тис. консультацій: рівень задоволеності сервісом – майже 98 %
ФОП – платники єдиного податку не можуть здійснювати діяльність, не зазначену в облікових даних та у реєстрі платників єдиного податку
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f