Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини!

Відпустка без податків: коли підприємці можуть не сплачувати єдиний податок

Чи можна ФОП на спрощеній системі не сплачувати єдиний податок під час відпустки або хвороби — питання, яке щороку викликає практичний інтерес у малого бізнесу.

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Для цього необхідно подати до податкового органу заяву у довільній формі із зазначенням періоду відпустки або хвороби та додати підтвердний документ (п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ).

Відповідно до п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України, доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця вважається будь-який дохід, отриманий протягом звітного періоду — як у грошовій формі (готівковій чи безготівковій), так і в матеріальній або нематеріальній, визначеній положеннями п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Водночас до складу такого доходу не включаються пасивні надходження — зокрема, проценти, дивіденди, роялті, страхові виплати, бюджетні гранти, а також кошти від продажу рухомого чи нерухомого майна, що належить підприємцю на праві власності та використовується у його господарській діяльності.

Згідно з п. 292.6 ст. 292 ПКУ, датою отримання доходу вважається день надходження коштів у грошовій формі (готівкою або безготівково) або дата підписання акта приймання-передачі у випадку безоплатного отримання товарів, робіт чи послуг.

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (абзац перший п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Тобто, вся сума доходу, отриманого під час відпустки або хвороби фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку, в готівковій та безготівковій, матеріальній або нематеріальній формі відображається в обліку доходів, який ведеться у довільній формі, та податковій декларації платника єдиного податку. При цьому така особа зобов’язана сплатити єдиний податок за ставками та в порядку, визначеному ПКУ.

Отже, отримання доходу від підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку першої або другої груп, яка не використовує працю найманих осіб, у періоді звільнення від сплати єдиного податку у зв’язку з відпусткою або хворобою, є порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування, у разі відсутності документального підтвердження того, що це кошти за товари (послуги), поставлені до початку відпустки чи лікарняного, або ж раніше був укладений договір, який передбачає перерахування передоплати.

У такому випадку за рішенням контролюючого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, може бути анульовано реєстрацію платника єдиного податку та оподатковано такий дохід за ставкою єдиного податку у розмірі 15 відс., якщо отримання такого доходу відповідає випадкам визначеним підпунктами 1 – 5 п. 293.4 ст. 293 ПКУ. В іншому випадку ставка 15 відс. не застосовується контролюючим органом.

Детальніше про це читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43508

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/950368.html

ГУ ДПС у Київській області

Пільги зі сплати плати за землю для територій бойових дій та тимчасово окупованих: як застосовуються норми ПКУ

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 1 січня 2023 року для власників земельних ділянок (у тому числі паїв), які знаходяться на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією, діє особливий порядок справляння плати за землю.

Відповідно до абзаців другого – четвертого п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) починаючи з 01 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік територій), плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій.

Перелік територій визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ) порядку.

Постанова КМУ від 06 грудня 2022 року № 1364 (далі – Постанова №1364) визначає деякі питання формування Переліку територій. Зокрема, п. 1 Постанови № 1364 визначається орган виконавчої влади (Міністерство розвитку громад та територій України (далі – Мінрозвитку)), якому делегуються повноваження щодо затвердження Переліку територій, а також визначаються складові Переліку територій, вимоги до формату територій, за якими ці території відображаються у Переліку територій, та затверджена форма Переліку територій.

У преамбулі наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 № 376 (далі – Наказ №376), який набрав чинності 20.03.2025, зазначено, що відповідно до п. 1 Постанови № 1364, п. 8 Положення про Мінрозвитку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460:
затверджено Перелік територій (п. 1 Наказу № 376);
визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004 (п. 2 Наказу № 376).

Наказом № 376 у розд. І Переліку територій затверджені території можливих бойових дій (п. 1 розд. І Переліку територій), території активних бойових дій (п. 2 розд. І Переліку територій) та території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (п. 3 розд. І Переліку територій), а у розд. ІІ Переліку територій затверджені тимчасово окуповані російською федерацією території України.

Для цілей справляння плати за землю відповідно до п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ застосовується тільки:
території активних бойових дій (п. 2 розд. І Переліку територій),
території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (п. 3 розд. І Переліку територій),
тимчасово окуповані російською федерацією території України (розд. ІІ Переліку територій).

При цьому для об’єктів оподаткування, розташованих на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, застосування п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ починається з дати набрання чинності постановою КМУ від 30 квітня 2024 року № 485 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364» (03.05.2024), тобто плата за землю за такі об’єкти не нараховується та не сплачується, починаючи з 01.05.2024.

Детальніше — у базі знань за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42978

Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/950465.html

ГУ ДПС у Київській області

Які переваги використання єдиного рахунку?

Вiдповiдно до статтi 351 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка подається платником в електронній формі через електронний кабінет (форма заяви J1307001 для юридичних осіб або F1307001 для фізичних осіб).
Використання єдиного рахунка платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунка.

Під час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) платник не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки, відкриті Казначейством для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС (крім ПДВ, акцизного податку та частини чистого прибутку).

Внесення коштів платником податку на єдиний рахунок вважається внесенням коштів таким платником податку до бюджету.

Кошти, які сплачені на інші рахунки у випадку, передбаченому абзацом першим цього пункту, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов’язаннями та підлягають поверненню у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу.

Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює платіжну інструкцію на їх переказ відповідно до вимог Порядку функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 351 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади, затвердженого Кабінетом міністрів України від 29 квітня 2020 р. №321, заповнення реквізиту “Призначення платежу” платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого Мінфіном та згідно з Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку від 29 липня 2022 р. № 163, з урахуванням вимог зазначеного Порядку.

Інформація про рух коштів на єдиному рахунку доступна платнику в електронному кабінеті в актуальному стані.

У разі відмови платника від використання єдиного рахунка таке використання припиняється починаючи з 1 січня наступного календарного року на підставі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунка.

Матеріали за посилання:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/950165.html

ГУ ДПС у Київській області

Новини ДПС:
537,3 млрд грн єдиного внеску: платники вже сплатили майже на 22 % більше, ніж торік

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f