Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини

Податківці припинили нелегальний продаж алкоголю та тютюну на Київщині: вилучено товарів на 80 тис. грн

Головне управління ГУ ДПС у Київській області наголошує, що продаж підакцизних товарів, алкоголь, тютюнові вироби, пальне, може здійснюватися виключно при наявності відповідної ліцензії. Наразі податкове законодавство передбачає, що легальна торгівля в рази дешевша ніж фінансові санкції, які доведеться сплати порушнику.

Правила одні для всіх, але на жаль, не всі це розуміють.

Нещодавно, співробітниками відділу фактичних перевірок ГУ ДПС у Київській області припинено без ліцензійну діяльність з продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місці масового відпочинку, що на Київщині.

За порушення порядку провадження господарської діяльності на підприємця складено протокол за ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а співробітниками Національної поліції, що прибули за викликом, вилучено з незаконного обігу алкогольні напої та тютюнові вироби на суму майже 80 тис. гривень.

Порушника, окрім притягнення до адміністративної відповідальності, у строки, передбачені законодавством, очікує застосування відповідних штрафних/фінансових санкцій.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/929812.html

ГУ ДПС у Київській області

Податок на прибуток підприємств: як визначається об’єкт оподаткування та які діють особливості на час дії воєнного стану

Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що податок на прибуток підприємств — один із ключових інструментів формування державного бюджету, тому правильне визначення об’єкта оподаткування та врахування чинних норм Податкового кодексу України є обов’язковою умовою фінансової прозорості й податкової безпеки бізнесу.

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток, отриманий як в Україні, так і за її межами, який розраховується шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності за національними чи міжнародними стандартами, на різниці, передбачені нормами ПКУ.

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 млн. грн., об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ, у встановленому порядку.

Підпунктом 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ визначено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Водночас тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

Відповідно до п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на період дії воєнного стану не здійснюється коригування, передбачене п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, щодо коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, бронежилети за військовими стандартами), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення та інших товарів, робіт чи послуг, які добровільно передані (перераховані) на користь Збройних Сил України, інших визначених законодавством військових формувань і структур, що утримуються за рахунок державного бюджету, для потреб оборони та надання гуманітарної допомоги відповідно до законодавства про гуманітарну допомогу, а також центрального органу виконавчої влади у сфері цивільного захисту, закладів охорони здоров’я державної та комунальної власності, профільних підрозділів облдержадміністрацій, коштів, перерахованих на спеціальні рахунки НБУ, призначені для фінансування заходів з відсічі збройної агресії, забезпечення нацбезпеки і оборони, відновлення та розвитку України, а також підтримки Збройних Сил України.

Таким чином, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України коригування фінансового результату до оподаткування на суми коштів та вартість товарів, перерахованих (переданих) платниками податку на прибуток підприємств Збройним силам України та іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням для потреб забезпечення оборони держави, та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, визначених п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, включених до складу витрат, не здійснюється.

Такі операції платника податку на прибуток підприємств при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно об’єкта оподаткування цим податком відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (абзац перший частини другої ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42954

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/929747.html

ГУ ДПС у Київській області

Які передбачені пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Зменшення бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Сільські, селищні, міські ради мають право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Сільські, селищні, міські ради мають право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території, з об’єктів нежитлової нерухомості, що розташовані на території індустріального парку та перебувають у власності учасників індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних парків.

На період дії воєнного стану на території України по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, у частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
– встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
– звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/929705.html

ГУ ДПС у Київській області

Новини ДПС:
Леся Карнаух: В Україні сучасна, розумна, креативна молодь, яка вірить у свою країну та формуватиме нову економічну історію
Леся Карнаух: За 8 місяців до держбюджету понад план надійшов майже 71 млрд грн

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f