В разі наявності податкового боргу може бути встановлено обмеження на право виїзду за кордон
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, на пп. 20.1.352 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України яким встановлено, що контролюючі органи, визначені пп.41.1.1 п.41.1 ст.41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівників юридичних осіб або постійних представництв нерезидентів-боржників за межі України у разі невиконання податкового обов`язку щодо сплати грошових зобов`язань, що призвело до виникнення у такої юридичної особи або постійного представництва нерезидента податкового боргу.
Тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України застосовується до керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента–боржника в разі:
– наявності податкового боргу у сумі, що перевищує 1 мільйон гривень;
– несплати податкового боргу на протязі 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги.
Заборона у праві виїзду за межі України діє до погашення податкового боргу.
Так, з зв’язку із наявністю податкового боргу у юридичної особи у сумі понад 18 мільйонів гривень, який не сплачено протягом 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги, Головне управління ДПС у Київській області звернулось із позовом до суду про встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду за межі території України керівника такого боржника.
Рішенням суду від 14 серпня 2025 року суд дійшов висновку, що заявлені Головним управлінням ДПС у Київській області вимоги є доведеними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Судом встановлено тимчасове обмеження у праві виїзду керівнику підприємства-боржника за межі України до погашення податкового боргу.
Рішення суду підлягає негайному виконанню.
Таким чином, Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків на можливі негативні наслідки несплати податкового боргу у вигляді встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи боржника за межі України.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/928105.html
ГУ ДПС у Київській області
Взяття на облік нерезидентів та обчислення податкових зобов’язань із земельного податку: практичні аспекти
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти та нерезиденти України), юридичні особи (резиденти та нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають або одержують об’єкти оподаткування, провадять діяльність чи здійснюють операції, що є об’єктом оподаткування згідно з ПКУ, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів. Всі платники податків підлягають взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах (абзац перший п. 63.2 ст. 63 ПКУ).
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що підстави та перелік документів, які подаються нерезидентами для взяття на облік, визначені п. 64.5 ст. 64 ПКУ та п. 3.4 розд. III, п. 4.4 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588).
Нерезиденти, які здійснюють діяльність через відокремлені підрозділи, включаючи постійні представництва, набувають нерухоме майно або майнові права в Україні, відкривають рахунки в банках, електронні гаманці або набувають права власності на інвестиційні активи, зобов’язані стати на облік у контролюючому органі:
• протягом десяти днів після акредитації відокремленого підрозділу – за місцезнаходженням підрозділу;
• до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на нього – за місцезнаходженням нерухомого майна;
• до відкриття рахунку або електронного гаманця – за місцезнаходженням установи банку, іншої фінансової установи, небанківського надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей (п. 3.4 розд. III, п. 4.4 розд. IV Порядку № 1588).
Платниками плати за землю є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі (підпункти 269.1.1.1 та 269.1.1.2 п. 269.1 ст. 269 ПКУ). Вони зобов’язані сплачувати податок з дати виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (абзац перший п. 287.1 ст. 287 ПКУ). При переході права власності на будівлі та споруди податок на земельні ділянки сплачується з дати державної реєстрації права власності (п. 287.6 ст. 287 ПКУ).
Право власності на земельну ділянку та права користування нею виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III). У разі набуття права власності на об’єкт нерухомого майна право власності на земельну ділянку одночасно переходить до набувача без зміни цільового призначення (ч. 1 та ч. 7 ст. 120 Земельного кодексу).
Порядок обчислення плану на землю передбачає:
-286.2.Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою,встановленою у порядку,передбаченому статтею 46 цього Кодексу,з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
-286.3.Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію,що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року,протягом 20 календарних днів місяця,що настає за звітним.
-286.4.За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця,що настає зі звітним.
Згідно зі статтею 287 визначено строк сплати за землю щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за остіннім днем податкового місяця.
Таким чином, юридична особа – нерезидент набуває обов’язок стати на облік та самостійно обчислювати податкові зобов’язання з плати за землю з дати державної реєстрації права власності або права користування земельною ділянкою.
Детальні роз’яснення щодо взяття на облік нерезидентів та обчислення податкових зобов’язань із плати за землю наведені у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42389
ГУ ДПС у Київській області
Леся Карнаух: Уряд підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників, які стикаються з блокуванням податкових накладних
Кабінет Міністрів підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників податків, які стикаються з блокуванням податкових накладних. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.
За її словами, це дозволить скоротити кількість суб’єктів господарювання, які стикаються з блокуванням, установить зрозуміліші та прозоріші правила та знизить бюрократію. Щоб бізнес, який працює чесно та наповнює бюджет, не жив з постійним страхом мати заблоковані накладні.
В. о. Голови ДПС подякувала Прем’єр-міністру України Юлії Свириденко та Міністерству фінансів України, які підтримали ініціативу податкової щодо необхідності внесення змін. На початку березня команда ДПС запропонувала своє бачення, як зробити цей механізм більш досконалим. Бо блокування податкових накладних та віднесення підприємств до ризикових – серед топ-проблем, про які говорить бізнес.
Основні зміни:
– Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.
Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Очікуваний результат – кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5 %.
Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами кількість зареєстрованих податкових накладних зросте вдвічі.
– Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.
– Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:
при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;
при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.
– Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.
– Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. Прогнозуємо, що кількість зареєстрованих податкових накладних зросте більше, ніж на 40 %.
– Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.
Також запроваджується додаткові механізми, щоб уникнути маніпуляцій із фінзвітністю щодо залишкової вартості основних засобів. На чверть скоротимо кількість таких випадків.
«На початку року кількість заблокованих накладних становила 0,76 % від загальної кількості поданих. На сьогодні цей показник вже знизили вдвічі – до 0,39 %. Паралельно з підготовкою змін до постанови № 1165 ДПС створила в кожному регіоні консультаційні центри. Це оперативні та якісні консультації бізнесу про те, як працює СМКОР, як подавати таблиці даних, як виключити компанію з переліку ризикових, як розблокувати податкову накладну», – зазначила Леся Карнаух.
За її словами, фактично, якщо на початку року з блокуванням зіткнувся кожний п’ятий підприємець, тепер – кожний восьмий. І зміни до постанови № 1165 будуть сприяти зменшенню цього показника.
«Ухвалені зміни з одного боку дозволяють ефективно боротися зі схемами ухилення від податків, а з іншого – створюють більш комфортні умови для чесного бізнесу», – додала вона.
Матеріали за посиланням :
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Туристичний збір: з початку року місцеві бюджети вже отримали 178 млн гривень
Особи з інвалідністю та батьки дітей з інвалідністю можуть скористатися податковою соціальною пільгою
Податки і гарантії при трудовому договорі з нефіксованим робочим часом
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f