Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини

Установи, що обслуговуються централізованими бухгалтеріями: коли застосовується ознака “не є платником податків”

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 1.3 розд. I Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (зі змінами), всі платники податків підлягають взяттю на облік у контролюючих органах. Проте для окремих установ, що фінансуються з бюджету та не мають власних рахунків, передбачена спеціальна ознака обліку.

Згідно з п. 3.13 розд. ІІІ Порядку № 1588 неприбуткові організації, які повністю фінансуються з бюджету, обслуговуються централізованими бухгалтеріями в частині розрахунків оплати праці працівників та перерахування до бюджету податків, зборів і не мають власних поточних рахунків у фінансових установах, обліковуються в Єдиному банку даних про платників податків – юридичних осіб (далі – Єдиний банк даних юридичних осіб) з ознакою «не є платником податків».

Для встановлення ознаки «не є платником податків» установа або організація, яка обслуговується централізованою бухгалтерією, подає до контролюючого органу підтвердження від централізованої бухгалтерії факту її обслуговування.

На підставі поданих документів контролюючий орган встановлює ознаку «не є платником податків» в Єдиному банку даних юридичних осіб такій установі чи організації та передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань дані про те, що організація або установа обліковується в контролюючих органах з ознакою «не є платником податків» у зв’язку із обслуговуванням централізованою бухгалтерією із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому установа чи організація перебуває на обліку, та інформації про те, що установа або організація обліковується з ознакою «не є платником податків» у зв’язку із обслуговуванням централізованою бухгалтерією.

У разі прийняття рішення про самостійну сплату податків, зборів або самостійне здійснення операцій з постачання товарів/послуг (всіх або частини) така установа чи організація в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення або укладення договорів зобов’язана повідомити про це контролюючий орган за основним місцем обліку з наданням підтвердних документів.

На підставі поданих документів контролюючий орган знімає ознаку «не є платником податків» в Єдиному банку даних юридичних осіб стосовно такої установи чи організації та передає до Єдиного державного реєстру дані про те, що стосовно організації або установи знято ознаку «не є платником податків» із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому установа чи організація перебуває на обліку.

Якщо державна нотаріальна контора обслуговується централізованою бухгалтерією, така нотаріальна контора відповідно до розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями у строки, встановлені для податкового кварталу, подає до контролюючого органу Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та інформацію щодо здійснення державними нотаріусами цієї контори операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, операцій з відчуження об’єктів рухомого майна та щодо видачі свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування.

Більше роз’яснень — у ЗІР за цим посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38691

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/922880.html

ГУ ДПС у Київській області

Податкова знижка за переобладнання транспортного засобу: як скористатися правом на відшкодування витрат

У сучасних реаліях все більше власників авто переобладнують свої транспортні засоби для використання альтернативних видів пального. Це не лише економічно вигідно, а й екологічно доцільно. Крім цього, громадяни мають законне право повернути частину витрачених коштів завдяки податковій знижці.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до підпункту 166.3.7 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), платник податку має право включити до податкової знижки витрати, понесені на переобладнання транспортного засобу з використанням альтернативних видів пального.

Хто має право на податкову знижку?
Це право надається фізичним особам — резидентам, які:
· отримували у звітному році дохід виключно у вигляді заробітної плати (підпункт 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 ПКУ);
· фактично здійснили витрати на переобладнання власного транспортного засобу з використанням альтернативного пального;
· мають підтверджувальні документи: чеки, квитанції, договори з СТО, акти виконаних робіт тощо;
· подали декларацію про майновий стан і доходи у встановлені строки — до 31 грудня року, що настає за звітним (пункт 166.1 статті 166 ПКУ).

Які документи потрібні?
Витрати мають бути документально підтверджені (підпункт 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ). Для цього податковому органу подаються:
· копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (із відміткою про переобладнання);
· копії документів, що підтверджують факт виконання переобладнання;
· платіжні документи;
· копії договору (за наявності).
Оригінали зберігаються платником і не подаються, якщо інше не передбачено законодавством (підпункт 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 ПКУ).

Яка сума відшкодовується?
Загальна сума витрат, які можна включити до податкової знижки, не може перевищувати суму річного оподатковуваного доходу, одержаного платником у вигляді зарплати. Фактично це означає, що частина витрат, яка не «поміститься» у річний дохід, на наступні роки не переноситься (пункт 166.4.3 статті 166 ПКУ).
Платники, які у 2024 році переобладнали авто на альтернативне паливо, можуть скористатися правом на податкову знижку до 31 грудня 2025 року.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/922882.html

ГУ ДПС у Київській області

Новини ДПС:
Леся Карнаух: ДПС та Офіс технічної допомоги Казначейства США напрацьовують спільний план дій для оновленої співпраці
Надомна чи дистанційна робота – не схованка від офіційного оформлення

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f