Застосування РРО та ПРРО при оплаті подарунковими сертифікатами, талонами та іншими формами попередньої оплати: що варто знати платнику
У сучасному бізнес-середовищі все більше суб’єктів господарювання використовують гнучкі форми розрахунків з покупцями — подарункові сертифікати, талони, відомості на оплату, безкоштовні рецепти тощо. Проте важливо пам’ятати: навіть такі операції мають відповідати вимогам податкового законодавства та бути коректно відображеними через реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО).
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що статтею 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), встановлено, що розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Для цілей Закону № 265 розрахунки при організації та проведенні азартних ігор є розрахунковими операціями.
Відповідно до пп. 1 та 11 ст. 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані:
проводити розрахунки на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахунків, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
проводити розрахунки через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД), найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Згідно з п. 1 розділу ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), фіскальний касовий чек на товари (послуги) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), РРО або ПРРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Форма № ФКЧ-1 фіскального касового чека на товари (послуги) наведена у додатку 1 до Положення № 13.
Обов’язкові реквізити фіскального касового чека визначені п. 2 розділу ІІ Положення № 13.
При цьому, при розрахунку за товари (послуги), які отримує покупець за допомогою подарункового сертифіката або з використанням відомостей, талонів, безкоштовних рецептів, за які внесено попередню (авансову) оплату, – у фіскальному касовому чеку, зокрема, зазначаються:
код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством);
назва товару (послуги)/спрощена назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ);
позначення форми оплати («ГОТІВКА», «БЕЗГОТІВКОВА», «ІНШЕ»), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції.
Разом з тим, позначення форми оплати (рядок 18 фіскального чека) повторюється відповідно до кількості різних форм оплати (п. 6 розд. ІІ Положення № 13).
Розрахункові документи, що створюються РРО або ПРРО в паперовій та/або електронній формі, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій (п. 5 розд. I Положення № 13).
Враховуючи викладене, при здійсненні розрахунків з використанням подарункового сертифіката, відомостей, талонів або безкоштовних рецептів розрахунки проводяться через РРО (для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД) з позначенням форми оплати: «БЕЗГОТІВКОВА». При цьому, суб’єкт господарювання має право уточнити вид оплати: «подарунковий сертифікат», «талон», «відомість», а за безкоштовними рецептами – «безоплатно» та суму коштів за цією формою оплати. Якщо загальна сума покупки більша ніж вартість, зокрема, подарункового сертифіката, талонів, то в чеку зазначається декілька форм оплати: «готівкова та/або безготівкова» та сума коштів за кожною формою оплати, яка була використана при здійсненні розрахунку.
У безоплатному програмному рішенні «ПРРО ДПС» не реалізована функція проведення розрахунків за товари, які отримує покупець за допомогою подарункового сертифіката або з використанням відомостей, талонів, безкоштовних рецептів. Водночас, комерційні ПРРО можуть забезпечувати таку функцію.
Разом з тим, згідно з п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI платники єдиного податку першої – третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі – готівковій або безготівковій (у тому числі з використанням електронних грошей).
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням :
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42910
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919537.html
ГУ ДПС у Київській області
Зустріч представників податкової служби Київщини з бізнесом: діалог, підтримка, розвиток
У Київській області відбулася робоча зустріч заступника начальника Головного управління ДПС у Київській області з представником бізнес-спільноти.
Під час зустрічі обговорено актуальні питання взаємодії між податковою службою та підприємцями, зокрема — вдосконалення сервісного обслуговування та шляхи спрощення податкових процедур.
Особливу увагу приділено популяризації «Електронного кабінету платника» — сучасного інструменту для зручної, прозорої та швидкої взаємодії з податковими органами. Учасники обговорили переваги використання електронних сервісів, зокрема подання звітності, отримання довідок, доступ до податкової інформації онлайн.
Державна податкова служба продовжує курс на відкритий діалог із бізнесом, орієнтуючись на підтримку платників та створення сприятливих умов для ведення господарської діяльності.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919649.html
ГУ ДПС у Київській області
Комунікація без бар’єрів: реалізація Національної стратегії доступності
Реалізація Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, ініційованої першою леді Оленою Зеленською, передбачає не лише фізичну чи цифрову доступність, а й ефективну комунікацію між державою та громадянами. Податкова служба, зокрема в Київській області, проводить інформування платників та акцентує увагу на доступності інформації, зрозумілості сервісів і відкритості до діалогу.
Комунікаційна стратегія податкової служби передбачає:
· використання зрозумілої мови в усіх інформаційних повідомленнях;
· пояснення складних термінів та процедур у простій формі — особливо в публікаціях для платників податків;
· дотримання стандартів інклюзивного ділового мовлення, що враховує гендерну, вікову, соціальну та фізичну різноманітність аудиторії.
В рамках реалізації стратегії безбар’єрності активно розвиваються онлайн-комунікаційні канали, які дають змогу кожному:
· отримати роз’яснення податкових норм через Контакт-центр (0 800 501 007);
· подати звернення до органів ДПС через «Листування з ДПС» у приватній частині Електронного кабінету;
· стежити за новинами та роз’ясненнями через офіційні сторінки у Facebook, Telegram, на порталі tax.gov.ua.
Відкритий канал спілкування з платниками податків – комунікаційна податкова платформа забезпечує:
· збір і аналіз запитів платників — зокрема тих, які надходять від осіб з інвалідністю, пенсіонерів, ВПО, підприємців тощо;
· взаємодію з інституціями громадянського суспільства, які працюють у сфері прав людини та інклюзії;
· проведення тренінгів і семінарів для працівників ДПС щодо етики безбар’єрної комунікації.
Комунікаційна відкритість — основа сучасної податкової служби. Податкова служба Київщини і надалі впроваджуватиме стандарти прозорої, доступної, поважної комунікації, бо сильна держава починається з чутливого ставлення до кожного.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919539.html
ГУ ДПС у Київській області
Оприлюднення нормативної грошової оцінки земель: порядок та відповідальність органів влади
Одним із ключових елементів ефективного адміністрування податків на землю є своєчасне та повне оприлюднення інформації про нормативну грошову оцінку земель (НГО). Саме ця оцінка є базою для розрахунку податку на землю, а її актуальність безпосередньо впливає на обґрунтованість податкових зобов’язань.
Згідно з абзацом десятим – дванадцятим п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, інформацію про нормативну грошову оцінку земель у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Порядок обміну інформацією між органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, визначається Кабінетом Міністрів України.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель.
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням :
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=41879
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919535.html
ГУ ДПС у Київській області
Податкова знижка на придбання доступного житла: хто має право і які документи потрібні?
Держава підтримує громадян, які інвестують у придбання або будівництво доступного житла. Ця підтримка — не лише у вигляді пільгового кредитування або часткової оплати вартості житла, а й через податкові механізми. Одним із таких механізмів є право на податкову знижку, передбачене Податковим кодексом України (далі — ПКУ).
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України від 25 грудня 2008 року № 800-VI «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» із змінами та доповненнями доступне житло – це збудовані і ті, що будуються за державної підтримки, житлові будинки (комплекси) та квартири.
Пунктом 3 Порядку надання державної підтримки та забезпечення громадян доступним житлом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2018 року № 819 «Деякі питання забезпечення громадян доступним житлом» із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 819) передбачено, що забезпечення доступним житлом здійснюється шляхом надання державної підтримки, яка полягає у сплаті державою:
30 відс. вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або надання пільгового іпотечного житлового кредиту;
50 відс. вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або пільгового іпотечного житлового кредиту для осіб, на яких поширюється дія пп. 19 і 20 частини першої ст. 6, пп. 10 – 14 частини другої ст. 7 та абзаців четвертого, шостого і восьмого п. 1 ст. 10 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями;
50 відс. вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або пільгового іпотечного житлового кредиту для осіб, на яких поширюється дія Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» із змінами та доповненнями.
Згідно з п. 4 Порядку № 819 державна підтримка надається шляхом сплати за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджету 30 або 50 відс. вартості нормативної площі доступного житла з урахуванням абзаців другого – четвертого п. 3 Порядку № 819. При цьому одержувачі державної підтримки вносять на свій поточний рахунок, відкритий в банку, кошти в обсязі 70 або 50 відс. вартості нормативної площі доступного житла.
Одержувачі державної підтримки можуть отримувати кредит в банку для сплати частини вартості будівництва (придбання) доступного житла, що перевищує розмір державної підтримки, на умовах та у порядку, що визначені банком.
При цьому відповідно до п. 2 Порядку № 819 договір придбання житла – договір, що укладається між одержувачем державної підтримки і відчужувачем (продавцем, управителем, замовником, забудовником тощо) відповідно до вимог законодавства з метою забезпечення фінансування будівництва (придбання) житла.
Підпунктом 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
Відповідно до п.п. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподаткованого доходу за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням п. 164.6 ст. 164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного року суми витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі та процентів за ним.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Разом з тим, п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ передбачено, що для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням :
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39303
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919533.html
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvl-qMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f
ГУ ДПС у Київській області