Строки сплати акцизного податку: що передбачено Податковим кодексом України
Акцизний податок є важливим джерелом наповнення бюджетів усіх рівнів та охоплює значний спектр підакцизної продукції — від алкогольних напоїв і тютюнових виробів до пального та електронних рідин. Для забезпечення належного адміністрування цього податку законодавством чітко визначено строки його сплати, залежно від виду операцій і характеру підакцизного товару. Основні вимоги закріплено в статті 222 Податкового кодексу України (далі — ПКУ).
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що суми акцизного податку з підакцизних товарів, вироблених на митній території України, перераховуються до бюджету платниками акцизного податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період (п.п. 222.1.1 п. 222.1 ст. 222 ПКУ).
Відповідно до п.п. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 ПКУ суми податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, сплачуються при придбанні марок акцизного податку.
Суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання із сплати акцизного податку на тютюнові вироби, ставок податку, діючих відповідно до норм ПКУ, та офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого Національним банком України (далі – НБУ), що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому придбані марки акцизного податку, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом 15 робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (за потреби) протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період, яка визначається з урахуванням офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого НБУ, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється реалізація таких тютюнових виробів. Якщо зазначений строк припадає на день наступного бюджетного року, сума акцизного податку сплачується виробниками тютюнових виробів до закінчення бюджетного року, в якому отримані марки.
Суми податку з рідин, що використовуються в електронних сигаретах, з урахуванням офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого НБУ, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому придбані марки акцизного податку, сплачуються виробниками таких рідин до бюджету протягом 15 робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (за потреби) протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період, яка визначається з урахуванням офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого НБУ, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється реалізація таких рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Якщо зазначений строк припадає на день наступного бюджетного року, сума акцизного податку сплачується виробниками рідин, що використовуються в електронних сигаретах, до закінчення бюджетного року, в якому отримані марки.
Підприємства, які виробляють вина виноградні з додаванням спирту та міцні, вермути, інші зброджені напої з додаванням спирту, суміші із зброджених напоїв з додаванням спирту, суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями з додаванням спирту, сплачують податок при придбанні марок акцизного податку на суму, розраховану із ставок податку на готову продукцію, вироблену з виноматеріалів чи сусла, при виробництві яких використовується спирт етиловий (п.п. 222.1.3 п. 222.1 ст. 222 ПКУ).
Власник готової продукції, виробленої з давальницької сировини, сплачує податок виробнику (переробнику) не пізніше дати відвантаження готової продукції такому власнику або за його дорученням іншій особі. При цьому умовою відвантаження виробником готової продукції, виробленої з давальницької сировини, його замовнику або за його дорученням іншій особі є документальне підтвердження банку/небанківського надавача платіжних послуг про перерахування відповідної суми податку на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг виробника (підпункти 222.1.4, 222.1.5 п. 222.1 ст. 222 ПКУ).
Сплата акцизного податку в разі ввезення підакцизних товарів на митну територію України здійснюється наступним чином (п. 222.2 ст. 222 ПКУ):
– податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) сплачується платниками податку до або в день подання митної декларації;
– у разі ввезення маркованої підакцизної продукції (крім тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах) на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з доплатою (за потреби) на день подання митної декларації.
У разі ввезення маркованих тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з урахуванням офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого НБУ, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому придбані марки акцизного податку, з доплатою (за потреби) на день подання митної декларації, яка визначається з урахуванням офіційного курсу валюти України до іноземної валюти, встановленого НБУ, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється подання митної декларації на ввезення таких тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на митну територію України;
платники акцизного податку при зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль зобов’язані пред’явити квитанції або платіжні доручення про сплату податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення.
При реалізації суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів суми акцизного податку перераховуються до бюджету суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період (п.п. 222.3.1 п. 222.3 ст. 222 ПКУ).
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42908
Дотримання строків сплати акцизного податку є обов’язковим для всіх платників і дозволяє уникнути санкцій, забезпечуючи стабільне наповнення бюджетів усіх рівнів.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919267.html
ГУ ДПС у Київській області
Переробна промисловість Київщини: 6,4 млрд грн податків за пів року
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що однією з провідних галузей, що забезпечує суттєвий внесок у формування доходної частини бюджетів усіх рівнів, стала переробна промисловість.
У січні–червні поточного року платники цієї галузі сплатили до бюджетів різних рівнів 6,4 млрд грн, що становить 16,9% загального обсягу надходжень. У порівнянні з відповідним періодом 2024 року сума зросла на 2 млрд грн, або на 47% у приведених умовах.
Такий приріст свідчить не лише про активізацію внутрішнього виробництва, а й про поступове відновлення ділової активності, технологічне оновлення підприємств і збільшення обсягів реалізованої продукції.
Надходження, сформовані завдяки ефективній роботі підприємств переробної галузі, є надійним фундаментом для забезпечення соціальних гарантій, реалізації інфраструктурних проєктів і розвитку регіональних громад.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919258.html
ГУ ДПС у Київській області
Леся Карнаух: ДПС виявила 7 торгових мереж, які через «дроблення бізнесу» ухилялися від сплати податків
Державна податкова служба виявила 7 торговельних мереж, які через схему «дроблення бізнесу» ухилялися від сплати податків.
Бюджет втратив унаслідок її використання 668,5 млн гривень ПДВ. Всі матеріали передані до БЕБ.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в.о. Голови ДПС Леся Карнаух.
«Йдеться про 6 мереж з продажу побутової техніки та електроніки, а також одну – з реалізації жіночого одягу та взуття. Свою діяльність юридичної особи штучно розподілили між десятками ФОП, які працюють за спрощеною системою оподаткування. Усього виявлено 491 такий ФОП. Їхній загальний дохід понад 4 млрд гривень», – зазначила вона.
Формально все нібито було розподілено між окремими, начебто незалежними, підприємцями. Проте, проведені аналітичні дослідження, а також фактичні перевірки податкової показали інше. ФОП пов’язані між собою: користуються одними й тими ж IP-адресами, мають спільні місця реєстрації, працюють у тих самих торгових точках, користуються однією торговою маркою та навіть мають спільних працівників.
«За ігри з дробленням великого бізнесу для ухилення від сплати податків доведеться відповідати. Бо це не оптимізація, а маніпуляція», – наголосила Леся Карнаух.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919336.html
ДПС України
Єдиний внесок: особливості нарахування для новостворених фізичних осіб – підприємців
У рамках загальнообов’язкового державного соціального страхування кожен платник єдиного внеску має дотримуватись установленого порядку нарахування та сплати відповідно до норм чинного законодавства. Зокрема, для новостворених фізичних осіб – підприємців (ФОП) правила визначення бази нарахування єдиного внеску залежать від обраної системи оподаткування, а також від дати подання заяви про застосування спрощеної системи.
Головне управління ДПС у Київській області зазначає, що відповідно до частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) нараховується:
для ФОП (крім ФОП – платників ЄП) (крім електронних резидентів (е-резидентів), – на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464);
для ФОП – платників ЄП (крім електронних резидентів (е-резидентів) – на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Згідно з п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування (першої чи другої групи), вважаються платниками ЄП з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулась державна реєстрація.
Таким чином, ФОП (крім електронних резидентів (е-резидентів), яка до кінця місяця, в якому відбулась її державна реєстрація як суб’єкта господарювання, подала заяву про обрання першої чи другої групи спрощеної системи оподаткування, є такою, що перебуває на загальній системі оподаткування і база нарахування єдиного внеску за цей місяць для неї визначається як сума доходу (прибутку), отриманого від діяльності ФОП, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток). У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464, та не менше за розмір мінімального страхового внеску.
З першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація, зареєстровані в установленому порядку, новостворені ФОП (крім електронних резидентів (е-резидентів), віднесені до платників ЄП першої та другої груп, нараховують єдиний внесок у розмірі, визначеному такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Правильне нарахування єдиного внеску є запорукою забезпечення страхових прав як самого підприємця, так і його найманих працівників.
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=36437
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/919265.html
ГУ ДПС у Київській області
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvl-qMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f