Як ФОП на спрощеній системі може отримати довідку про доходи онлайн?
Фізична особа – підприємець, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування, може легко подати заяву на отримання довідки про доходи в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету. Для цього достатньо надіслати звернення у довільній формі з додаванням сканованого документа.
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що статтею 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями встановлено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
Пунктом 296.8 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) передбачено, що платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.
Така податкова декларація складається з урахуванням норм пп. 296.5 і 296.6 ст. 296 ПКУ та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.
Тобто, інформація про доходи фізичної особи – підприємця (далі – ФОП), яка застосовує спрощену систему оподаткування формується на підставі поданих податкових декларацій платника єдиного податку – ФОП.
Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про доходи» (відповідно до п. 296.8 ст. 296 ПКУ) затверджена наказом Державної податкової служби України від 22.04.2021 № 446 зі змінами та доповненнями, відповідно до якої строк надання вказаної адміністративної послуги – 10 календарних днів.
Форма заяви про видачу довідки про доходи (далі – Заява) ФОП, яка застосовує спрощену систему оподаткування, нормативно-правовими актами не встановлена, тому з метою отримання довідки про доходи, отримані в період перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, Заява складається у довільній формі та повинна містити достатню інформацію про особу, яка звертається із Заявою, предмет такої Заяви, період за який необхідно отримати інформацію.
Згідно з абзацом першим п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
ФОП, яка застосовує спрощену систему оподаткування, скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, має можливість надіслати до контролюючого органу в електронному вигляді лист, який містить Заяву довільної форми. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:
– код ДПІ, до якого відправляється лист;
– тип документа;
– тематика звернення;
– короткий зміст листа;
– сканований документ, який необхідно завантажити (файл у форматі pdf загальним розміром до 5 МБ).
Протягом одного робочого дня після надсилання відповідної заяви її автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації заяви в органі ДПС, до якого дана заява направлена. Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в органі ДПС платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
Довідка про доходи довільної форми протягом 10 календарних днів з дня отримання контролюючим органом Заяви надсилається поштою або отримується безпосередньо в контролюючому органі, до якого подано Заяву (у разі зазначення такого способу отримання).
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40665
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918805.html
ГУ ДПС у Київській області
ПДФО: понад 61% в структурі доходів місцевих бюджетів Київщини за перше півріччя 2025 року
За шість місяців 2025 року податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) традиційно зберіг лідерство серед джерел формування місцевих бюджетів Київської області. З січня по червень поточного року платники регіону перерахували 9,9 млрд гривень ПДФО. Це становить 61,2% у структурі всіх податкових надходжень до місцевих бюджетів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, надходження зросли на 27,5%, що свідчить про позитивні тенденції в сфері оплати праці, офіційної зайнятості та податкової дисципліни.
Загалом за перше півріччя 2025 року до місцевих бюджетів Київщини мобілізовано 16,1 млрд грн, що на 3,5 млрд грн більше, ніж за шість місяців 2024 року. Темп приросту надходжень у приведених умовах склав 127,4%.
Надходження податку на доходи фізичних осіб це гарантія фінансової стабільності місцевих бюджетів і передумова для стійкого розвитку територіальних громад у кожному куточку Київщини.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918802.html
ГУ ДПС у Київській області
У ДПС розповіли як діяти платнику, який став жертвою шахрайства під час зовнішньоекономічної діяльності
Звертаємо увагу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності на поширений шахрайський механізм: підприємство укладає контракт з нерезидентом, перераховує оплату за товар, однак кошти надходять не постачальнику, а третім особам через втручання в електронну переписку.
У таких випадках ДПС рекомендує:
1. Негайно зверніться до правоохоронних органів.
Відкриття кримінального провадження – це перший крок для документального підтвердження шахрайських дій.
2. Зверніться до суду чи арбітражу щодо примусового стягнення боргу з нерезидента.
Це дозволить зупинити граничні строки розрахунків у сфері ЗЕД та нарахування пені відповідно до Закону № 2473 (ч. 7 ст. 13).
3. Перевірте, чи є можливість отримати сертифікат форс-мажору від ТПП України або уповноваженого органу в країні нерезидента.
Він має містити причинно-наслідковий зв’язок із неможливістю виконання зобов’язань. Це дозволить зупинити строки розрахунків відповідно до Закону № 2473 (ч. 6 ст. 13).
4. Інформуйте податковий орган про ситуацію.
Надішліть у податковий орган за місцем реєстрації пояснення із наданням копій заяв, листування та постанови про відкриття кримінального провадження, сертифікату про форс-мажорні обставини, документи щодо прийняття до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості.
5. Фіксуйте все через Електронний кабінет.
Якщо ви подаєте звітність в електронному вигляді, то є підстави для проведення перевірки без окремих паперових заяв.
Важливо: пеню за порушення строків розрахунків у ЗЕД-операціях нараховують лише у випадку, коли відсутні докази форс-мажору або не подано позов про стягнення заборгованості.
Рішення приймається за результатами документальної перевірки.
Порада: дійте швидко, фіксуйте документи, комунікуйте з підрозділами ДПС – це допоможе уникнути фінансових наслідків та довести добросовісність платника.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918899.html
ДПС України
Нова нормативна грошова оцінка землі: строки набрання чинності згідно з ПКУ
У процесі адміністрування земельного податку та орендної плати важливе значення має дата, з якої починає діяти рішення органу місцевого самоврядування про затвердження нової нормативної грошової оцінки (НГО) земельних ділянок. Це питання чітко регламентовано нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та законодавством про місцеве самоврядування.
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПКУ, рішення ради щодо затвердження НГО земельних ділянок набирає чинності з 1 січня планового бюджетного періоду, якщо таке рішення було офіційно оприлюднене до 15 липня року, що передує цьому періоду. Якщо ж рішення оприлюднено після 15 липня, воно застосовується з 1 січня наступного за плановим бюджетного періоду.
Однак існують винятки. Якщо мова йде про земельні ділянки державної або комунальної власності за межами населених пунктів, які:
· передаються в оренду;
· раніше не мали проведеної або затвердженої в установленому порядку НГО;
· мають нову оцінку, що перевищує середню оцінку ріллі в області,
то рішення ради застосовується з першого числа другого місяця після його прийняття, за умови оприлюднення не пізніше ніж через 10 днів після дати його ухвалення.
Висновок:
Дата початку дії нової нормативної грошової оцінки земель визначається з урахуванням строку оприлюднення рішення ради, його змісту та специфіки земельної ділянки. Для правильного застосування ставок податку рекомендуємо уважно відстежувати офіційні оголошення органів місцевого самоврядування та аналізувати умови, передбачені у відповідному рішенні.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918804.html
ГУ ДПС у Київській області
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvl-qMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f