Алкоголь у рецептурі: чи потрібна ліцензія для закладів ресторанного господарства
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до статті 16 Закону України № 3817-ІХ від 18.06.2024 року «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), а для малих виробників виноробної продукції – алкогольними напоями без додавання спирту (вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), у тому числі через мережу Інтернет, може здійснюватися суб’єктами господарювання, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Водночас, якщо заклад ресторанного господарства використовує алкогольні напої винятково як інгредієнт у страві чи напої, а не продає їх безпосередньо споживачеві, ліцензія не потрібна.
Ключова умова — дотримання технологічних режимів, визначених нормативною документацією. Згідно з пунктом 2.2 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 № 219, (далі – Правила № 219), суб’єкти господарювання зобов’язані виготовляти продукцію відповідно до затверджених рецептур, з урахуванням правил сумісності продуктів, обробки сировини тощо. Крім того, на кожну страву має бути технологічна картка, яка визначає склад, спосіб приготування та умови зберігання (п. 1.3, 2.3 Правил № 219).
Однак варто пам’ятати: навіть якщо алкоголь не реалізується напряму, а лише використовується в рецептурі, місця його зберігання повинні бути внесені до Єдиного реєстру місць зберігання. Це передбачено статтями 17 та 39 Закону № 3817-ІХ. Вимога діє незалежно від обсягу запасів.
Отже, заклад ресторанного господарства може використовувати алкогольні напої у кулінарії без отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, за умови чіткого дотримання технологічних карт та внесення місць зберігання алкоголю до Єдиного реєстру.
Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43201
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918135.html
ГУ ДПС у Київській області
Київщина: аграрії та держава об’єднують зусилля для сталого зростання
У межах заходу “Агродіалог Київщини: виклики галузі та державні інструменти підтримки” керівник ГУ ДПС у Київській області Олександр Двірко прийняв участь у зустрічі з агровиробниками. Подія відбулася на базі Білоцерківського НАУ за ініціативи Київської ОДА та за участю представників Мінекономіки, Міндовкілля, профільних відомств, банківського сектору, ДСНС, Всеукраїнського конгресу фермерів, місцевого бізнесу та влади.
Аграрний сектор є ключовим елементом економіки Київщини. Забезпечуючи стабільність, продовольчу безпеку та наповнення бюджетів усіх рівнів галузь входить до п’ятірки провідних економічних напрямів області, з надходженнями у 2,8 млрд грн (7% питомої ваги доходів).
Очільник податкової наголосив на важливості подачі агровиробниками до податкового органу таблиць даних перед реєстрацією податкових накладних, як інструменту прозорої взаємодії та захисту інтересів бізнесу. Із 2245 поданих пояснень до зупинених податкових накладних платниками податків сільськогосподарської галузі у 2025 році 80% були успішно зареєстровані, лише 12% — відхилені. Бізнес демонструє кращу обізнаність у роботі СМКОР і подає якісно сформовані таблиці даних, що свідчить про зростання податкової грамотності платників та підвищення рівня відповідальності у веденні господарської діяльності.
Платформа “Діалог влади та бізнесу” зарекомендувала себе як ефективний інструмент взаємодії між державою та підприємцями, що дозволяє оперативно реагувати на виклики у сфері податків, агровиробництва, фінансування й державної підтримки.
Джерело: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/918134.html
ГУ ДПС у Київській області
Листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі
З метою підвищення ефективності інформаційної взаємодії з контролюючими органами, звертаємо увагу на можливість здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідно до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 пункту 17.1 статті 17 Кодексу передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.
Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 421.2 статті 421 Кодексу).
Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами і доповненнями (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017
за № 942/30810, зі змінами (далі – Порядок) листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (далі – Заява) за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (пункт 42.5 статті 42 Кодексу).
Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:
• Отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;
• Митєєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);
• Забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;
• Зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;
• Постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Порядок подання Заяви:
• Увійти до приватної частини Електронного кабінету.
• Обрати режим «Введення звітності».
• У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити. Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F/J 13 запити). Зі списку документів обрати форму заяви F1391602 (для ФОП), J1391602 (для юридичних осіб) – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. Заповнити форму документа. Зберегти заяву.
• Підписати КЕП та відправити до контролюючого органу.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг.
Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.
Які документи платник зможе отримувати онлайн:
-листи податкового органу;
-акти перевірок;
-податкові повідомлення-рішення;
-індивідуальні податкові консультації та інші документи.
ГУ ДПС у Київській області
Залишаємось на зв’язку:
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області