Київщина: сервісність та партнерство в роботі Державних податкових інспекцій
Сучасна податкова служба — це не лише адміністрування платежів, а й сервісна установа, яка працює у партнерстві з бізнесом і громадянами. На території Київської області працюють 7 Державних податкових інспекцій та 7 віддалених робочих місць, що забезпечує максимальну доступність послуг для платників у всіх громадах регіону.
Центри обслуговування платників (ЦОП) при ДПІ Київщини виконують низку важливих функцій:
· надання адміністративних послуг;
· забезпечення інформування громадськості про реалізацію податкової політики у сфері адміністрування єдиного внеску;
· реєстрація та ведення обліку платників податків і єдиного внеску;
· облік об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;
· формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб — платників податків;
· своєчасне приймання та комп’ютерна обробка податкової та іншої звітності;
· інформаційно-роз’яснювальна робота щодо правильності розрахунку податків та заповнення декларацій.
Фахівці ЦОП активно допомагають платникам орієнтуватися в податковому законодавстві, вибудовують довірливу взаємодію та підвищують рівень податкової культури.
З початку 2025 року підрозділами податкової служби вже надано 63 581 адміністративну послугу. Переважна більшість із них, 48 782 послуги, була надана безпосередньо в Центрах обслуговування платників.
Важливою складовою роботи податкової служби є інформаційно-роз’яснювальна робота. Її мета — зробити податкові процеси зрозумілими та доступними для платників.
Упродовж січня – травня 2025 року державними податковими інспекціями Київщини було проведено:
· 35 зустрічей із представниками бізнесу та громадськості;
· 59 семінарів-практикумів для юридичних та фізичних осіб;
· 21 сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія», де платники мали можливість отримати консультації безпосередньо від фахівців.
Такі заходи не тільки сприяють глибшому розумінню податкового законодавства, а й допомагають будувати відкриті й партнерські відносини між бізнесом та податковою службою.
Головне управління ДПС у Київській області й надалі забезпечуватиме якісну взаємодію з платниками податків, сприятиме підвищенню податкової культури та розвитку прозорого бізнес-середовища в регіоні.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/908148.html
ГУ ДПС у Київській області
Мобілізація і підприємництво: податкові пільги та важливі кроки для ФОП
Оподаткування підприємницької діяльності під час мобілізації — складне, чутливе і водночас надзвичайно важливе питання. Підприємці, які сьогодні боронять країну, часто позбавлені можливості виконувати звичні адміністративні процедури і у такій ситуації держава має забезпечити їм підтримку.
Фахівцями ГУ ДПС у Київській області було виявлено 258 ФОП, що перебувають на спрощеній системі оподаткування та звітності (ІІ група) та мають податковий борг зі сплати єдиного податку. В результаті проведених консультацій та гарячих ліній 105 мобілізованих підприємців та членів їхніх родин дізнались про можливості переходу на загальну систему оподаткування, використання права подання заяви про підтвердження неможливості виконання податкових обов’язків та отримали пояснення, як діяти після демобілізації.
Консультації та роз’яснення з питань підтримки мобілізованих ФОПів, оперативна реакція на звернення та інформаційна підтримка — це три ключові елементи, які зараз активно забезпечують податківці Київщини. Вже 121 ФОП подали заяву про мобілізацію з підтверджуючими документами, а 10 ФОП прийняли рішення щодо неможливості своєчасного виконання податкових обов’язків.
Які поради можуть надати податківці Київщини мобілізованим особам та їх родинам?
1. Повідомте податкову про мобілізацію. Є можливість зробити це письмово або через електронний кабінет платника. Обов’язково зберігайте документи, які підтверджують службу у ЗСУ.
2. Після демобілізації подайте звітність і пояснення з доданими підтвердними документами.
3. Право на пільги мають ФОПи (1–2 група), які мобілізовані в особливий період і не здійснюють господарську діяльність під час служби.
4. Якщо Ви сплачували податки під час служби, але діяльність була фактично зупинена, після демобілізації є можливість подати заяву на повернення переплати або зарахування її в рахунок майбутніх зобов’язань.
Сьогодні одним із ключових завдань податкової служби є підтримка мобілізованих підприємців, які зі зброєю в руках захищають незалежність України. Податкова має не лише контролювати, а й забезпечувати справедливе ставлення, законні пільги та впевненість у завтрашньому дні.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/908146.html
ГУ ДПС у Київській області
Податкові повідомлення-рішення з плати за землю: порядок формування та уточнення інформації
Відповідно до п. 286.5 Податкового кодексу України, нарахування сум плати за землю фізичним особам здійснюється контролюючими органами за місцем розташування земельної ділянки, зокрема якщо особа є власником земельної частки (паю). До 1 липня поточного року таким платникам надсилається податкове повідомлення-рішення за формою, визначеною ст. 58 ПКУ, разом із детальним розрахунком суми податку. Такий розрахунок обов’язково має містити кадастровий номер, площу ділянки, розмір ставки податку та розмір наданої пільги.
Нарахування податку на підставі відомостей, передбачених підпунктами «в», «г», «д» пункту 286.1 статті 286 ПКУ, можливе лише після отримання відповідної інформації від платника податків.
У разі зміни власника земельної ділянки (в тому числі земельної частки/паю) протягом календарного року, податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня до початку місяця, в якому припинилося право власності. Новий власник сплачує податок, починаючи з місяця набуття права власності. При цьому податкове повідомлення-рішення надсилається новому власнику лише після отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності. Якщо такий перехід відбувся після 1 липня, нове повідомлення надсилається попередньому власнику, а попереднє повідомлення-рішення вважається відкликаним.
У випадку, якщо фізична особа має кілька земельних ділянок або паїв, вона має право звернутися до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси або за місцем розташування будь-якої з таких ділянок для проведення звірки даних.
Зокрема, платник може ініціювати звірку щодо:
· кількості та площі земельних ділянок або паїв;
· права на користування пільгою (з урахуванням пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ);
· розміру ставки земельного податку;
· нарахованої суми податку.
Звернення може бути подане у письмовій або електронній формі з дотриманням вимог п. 42.4 ст. 42 ПКУ.
У разі виявлення розбіжностей між даними податкової та підтвердженими документами платника (наприклад, щодо права власності, пільг або ставок), контролюючий орган протягом 10 робочих днів проводить перерахунок податку. За результатами перерахунку надсилається нове податкове повідомлення-рішення з детальним розрахунком, а попереднє вважається відкликаним.
Таким чином, фізичні особи мають право впливати на коректність нарахування земельного податку, своєчасно ініціюючи звірку даних та надаючи підтверджуючі документи до контролюючого органу.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/908150.html
ГУ ДПС у Київській області
Податок на нерухоме майно: понад 496 млн грн надійшло до місцевих бюджетів Київщини за п’ять місяців 2025 року
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє про зростання надходжень від податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до місцевих бюджетів області. Цей вид податку є стабільним інструментом наповнення скарбниць громад і важливою складовою формування їх фінансової незалежності.
За січень–травень 2025 року до місцевих бюджетів Київщини надійшло 496,7 млн грн податку на нерухоме майно, що становить 3,7% у загальній структурі місцевих надходжень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року, сума зросла на 19,7%, що свідчить про ефективне адміністрування, розширення податкової бази та підвищення податкової культури громадян і бізнесу.
Загалом, протягом п’яти місяців 2025 року місцеві бюджети Київщини отримали 13,5 млрд грн податкових надходжень, що на 2,8 млрд грн більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Темп зростання у приведених умовах становить 126,2%.
У п’ятірці громад, які забезпечили найбільші надходження з податку на нерухомість:
· Борщагівська сільська ТГ (Бучанський район) — 52,1 млн грн
· Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район) — 44,9 млн грн
· Броварська міська ТГ (Броварський район) — 33,4 млн грн
· Козинська селищна ТГ (Обухівський район) — 32,9 млн грн
· Вишнева міська ТГ (Бучанський район) — 27,2 млн грн
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачують як юридичні, так і фізичні особи — власники житлової та нежитлової нерухомості. Податок формує ресурсну базу для проєктів громад і кожна гривня податку на нерухомість, що надходить до бюджету громади, є інвестицією у сучасне середовище, стабільну інфраструктуру та добробут жителів Київщини.
Податкова служба Київщини і надалі продовжуватиме системно працювати над вдосконаленням сервісного підходу до платників, забезпечуючи доступність, якість обслуговування та відкриту комунікацію.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/908147.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
В ДПС розповіли про виявлені порушення в фармацевтиці: за результатами перевірок вже донарахували понад 234 млн грн податків
238,9 млрд грн ПДФО з початку 2025 року: сплата зросла на 21,8 % порівняно з минулим роком
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f