Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Податкові новини Київщини

Єдиний податок — підтримка місцевих громад Київщини: понад 2,5 млрд грн за п’ять місяців 2025 року

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє про стійку позитивну динаміку наповнення місцевих бюджетів регіону за рахунок надходжень єдиного податку. Цей податок традиційно є одним із ключових джерел фінансової спроможності територіальних громад, забезпечуючи ресурс для розвитку інфраструктури, підтримки освіти, медицини та інших важливих соціальних напрямів.

За січень–травень 2025 року платники області перерахували до місцевих бюджетів 2560,7 млн грн єдиного податку, що становить 19,0% у структурі загальних надходжень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, надходження зросли на 15,7%, що свідчить про активність малого бізнесу та зростання підприємницької ініціативи в регіоні.

Найбільший внесок у надходження єдиного податку забезпечили такі територіальні громади:
· Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район) — 214,3 млн грн
· Броварська міська ТГ (Броварський район) — 208,8 млн грн
· Борщагівська сільська ТГ (Бучанський район) — 194,7 млн грн
· Ірпінська міська ТГ (Бучанський район) — 163,2 млн грн
· Вишнева міська ТГ (Бучанський район) — 124,1 млн грн

Слід зазначити, що кожна гривня, яка надходить до місцевого бюджету від платників єдиного податку інвестується у розвиток громади, якість життя її мешканців та зміцнення економічної спроможності регіону.

ГУ ДПС у Київській області постійно працює над вдосконаленням інструментів обслуговування платників, популяризацією електронних сервісів, підвищенням прозорості адміністрування податків та активною співпрацею з територіальними громадами.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905491.html

ГУ ДПС у Київській області

Не зареєструвалися платником ПДВ вчасно? Чого чекати за порушення

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє наступне. Порядок реєстрації платників ПДВ визначено статтями 180–183 Податкового кодексу України (ПКУ) та Положенням № 1130. Якщо особа вперше досягла обсягу оподатковуваних операцій у розмірі 1 млн грн (ст. 181 ПКУ), вона зобов’язана подати реєстраційну заяву не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ (п. 183.2 ПКУ). При цьому контролюючі органи перевіряють достовірність наданих даних.

Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

При цьому, з урахуванням вимог п.п. 54.3.1 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити, зокрема, суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об’єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ.

Згідно з п. 123.1 ПКУ вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі:
· 10 % суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування (п. 123.1 ПКУ);
· 25 % — якщо діяння, передбачені п. 123.1 (крім діянь, передбачених п. 123.21) цієї статті, вчинені умисно (п. 123.2 ПКУ);
· 50 % — за повторне умисне порушення протягом 1095 днів (п. 123.3 ПКУ).

Обов’язкова реєстрація платником ПДВ — це чітко регламентована процедура. Тому бізнесу варто уважно слідкувати за обсягом своїх операцій та завчасно подавати реєстраційні заяви.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905489.html

ГУ ДПС у Київській області

НСД 2030: як ДПС оцінює якість сервісу та взаємодіє з платниками податків

У межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року та впровадження принципів доброчесного адміністрування, Державна податкова служба України проводить моніторинг якості обслуговування платників податків. Це відповідає європейському підходу до управління змінами та розвитку сервісної моделі податкової служби.

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у рамках інформаційної кампанії з управління реформами проводяться спеціальні заходи щодо:
· оцінки якості надання послуг, шляхом опитування платників податків;
· виявлення проблемних питань, що виникають у процесі адміністрування податків;
· оприлюднення результатів опитування та публічного звітування про вжиті заходи для підвищення ефективності обслуговування.

Законодавче підґрунтя
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 Податкового кодексу України (ПКУ), контролюючі органи зобов’язані надавати платникам податків інформацію про порядок виконання податкових зобов’язань та забезпечувати умови для підвищення рівня добровільної сплати податків.

Також, згідно з п. 19¹.1 ст. 19¹ ПКУ, одним із завдань ДПС є створення сприятливих умов для виконання платниками податкового законодавства, що неможливо без постійного вивчення якості сервісу та зворотного зв’язку з бізнесом.

Чому це важливо для платників?
Регулярна оцінка сервісів та підтримка зворотного зв’язку:
· допомагає підвищити прозорість роботи ДПС;
· сприяє удосконаленню процедур адміністрування податків;
· посилює довіру бізнесу до контролюючих органів.

Таким чином, платники податків отримують не лише якісний сервіс, а й реальний вплив на процес його вдосконалення.

Запровадження систематичного вивчення якості обслуговування платників — це практичний крок у напрямі зміцнення доброчесності, підвищення відкритості податкової служби та розвитку партнерських відносин із бізнесом.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905490.html

Новини ДПС:
Леся Карнаух: Маємо спільно з бізнесом припиняти типові порушення у сфері ритейлу
Руслан Кравченко: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 18,4 % порівняно з минулорічним показником
Надходження єдиного внеску за 5 місяців зросли більше ніж на 23% порівняно з січнем – травнем 2024 року

ГУ ДПС у Київській області

 

Благодійна допомога і податки: правила для волонтерів

У період воєнної агресії тисячі громадян України добровільно долучилися до волонтерської діяльності. При цьому виникає закономірне питання: чи потрібно фізичним особам — благодійникам, внесеним до Реєстру волонтерів, подавати декларацію про майновий стан і доходи?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до підпункту «б» підпункту 165.1.54 статті 165 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги, отриманої фізичними особами — благодійниками, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії російської федерації (далі — Реєстр волонтерів), відповідно до положень Закону України від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Ця пільга застосовується щодо допомоги, спрямованої на підтримку осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» підпункту 165.1.54 ПКУ — як безпосередньо таким особам, так і через уповноважені державні органи, серед яких: Міністерство оборони України, Національна гвардія України, Служба безпеки України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна прикордонна служба України, Міністерство внутрішніх справ України, Національна поліція України, Управління державної охорони України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, а також інші військові формування, створені відповідно до законодавства, їх з’єднання, частини, підрозділи, установи чи організації, які фінансуються з державного бюджету.

Зазначена благодійна допомога не підлягає оподаткуванню в межах фактично використаних сум на визначені цілі, а також у частині документально підтверджених витрат благодійників, пов’язаних із наданням такої допомоги.

Важливо: звільнення діє у звітному році перед внесенням до Реєстру, у році внесення, а також у звітних податкових роках, наступних після року внесення фізичної особи до Реєстру волонтерів, але не пізніше 31 грудня року, наступного за роком, в якому завершено проведення антитерористичної операції та/або припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан в Україні, та/або завершено здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації.

Коли подавати декларацію?
Фізичні особи — платники податку на доходи фізичних осіб подають податкову декларацію про майновий стан і доходи згідно з вимогами ст. 179 ПКУ. Відповідно до п. 179.1 ПКУ, подання Декларації є обов’язком платника у випадках, прямо передбачених Кодексом.

Разом з тим, п. 179.2 ПКУ визначає ситуації, коли цей обов’язок вважається виконаним і Декларація не подається. Зокрема, це стосується випадків, коли фізична особа отримувала:
· доходи, у тому числі іноземні, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
· доходи виключно від податкових агентів, незалежно від їх виду чи розміру.

У разі якщо платник податку зобов’язаний подавати Декларацію згідно з іншими нормами ПКУ, у ній необхідно відображати всі доходи, у тому числі зазначені у п. 179.2 ПКУ.

Отже, фізична особа — благодійник, внесена до Реєстру волонтерів, подає декларацію лише за умови, що цього вимагають інші положення ПКУ. Якщо отримано лише цільову благодійну допомогу і доходи від податкових агентів, декларація не подається.

Дотримання цього порядку забезпечує правомірне застосування пільг та уникнення непорозумінь.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905484.html

ГУ ДПС у Київській області

Київщина: бізнес дедалі активніше переходить на сучасні форми розрахунків

Сучасний бізнес — це не лише якість продукції чи послуг, а й прозорість фінансових операцій. На Київщині підприємці дедалі активніше переходять на використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних РРО (ПРРО), що забезпечує відкритість грошових потоків і створює рівні умови конкуренції.

Податкова служба Київської області інформує станом на 1 червня поточного року в регіоні обліковується 51560 РРО/ПРРО — це на 6054 одиниці більше, ніж за відповідний період минулого року, що становить +13,3% приросту.

Із загальної кількості: 39724 — це ПРРО (77%) та 11836 — класичні РРО (23%). У порівнянні з січнем – травнем 2024 року кількість ПРРО зросла на 7736 одиниць (+24,2%), а кількість РРО зменшилась на 1682 одиниці (–12,4%).

Ці цифри свідчать про чітку тенденцію: бізнес дедалі частіше обирає гнучкі, цифрові рішення та зручність використання програмних РРО. Цифровізація розрахункових операцій — це не лише відповідь на сучасні виклики, а й індикатор готовності працювати прозоро та в межах правового поля.

Фахівці ГУ ДПС у Київській області систематично проводять роз’яснювальну роботу, допомагають бізнесу адаптуватися до нових вимог, організовують семінари, індивідуальні консультації та онлайн-зустрічі.

Сучасний підхід до адміністрування податкових процесів на Київщині базується на партнерстві та сервісності. Відкрита комунікація між податковою службою та бізнесом забезпечує високий рівень довіри та сприяє зниженню ризиків ухилення від оподаткування.

Разом ми формуємо прозоре, цифрове економічне середовище, що сприяє стабільному розвитку регіону.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905486.html

ГУ ДПС у Київській області

Кому та на яких умовах надається податкова знижка: основні обмеження за ПКУ

Повернення частини податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) завдяки податковій знижці — одна з можливостей, якою щороку користуються сотні тисяч українців. Але далеко не всі знають, що при її застосуванні є низка важливих обмежень, які чітко регламентує Податковий кодекс України (ПКУ).

Щоб не втратити право на знижку та отримати очікуване повернення коштів, варто уважно ознайомитися з цими правилами.

Хто має право на податкову знижку?

Головне управляння ДПС у Київській області наголошує, що передусім, податкова знижка надається лише резидентам України. Це чітко визначено у підпункті 166.4.1 ст. 166 ПКУ.

Зокрема, право мають:
· особи з реєстраційним номером облікової картки платника податків (РНОКПП);
· особи, які з релігійних переконань відмовились від РНОКПП, але офіційно заявили про це у податковій та мають відповідну відмітку у паспорті.

На яку суму можна отримати податкову знижку?

Як зазначено у підпункті 166.4.2 ст. 166 ПКУ, загальна сума податкової знижки не може перевищувати розмір вашого річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, зменшеного відповідно до п. 164.6 ПКУ.

І ось що передбачає п. 164.6 ПКУ:

Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на:
· суму страхових внесків до Накопичувального фонду;
· обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду (якщо такі внески здійснюються за рахунок зарплати працівника);
· суму податкової соціальної пільги (за наявності).

Якщо заробітна плата протягом року оподатковувалась за різними ставками ПДФО, сума знижки визначається за спеціальним алгоритмом:
1. розраховується частка доходів за кожною ставкою;
2. від загальної суми доходу віднімаються дозволені витрати (пп. 166.3.1–166.3.9 ПКУ);
3. для кожної ставки окремо визначається сума податку, яка мала б бути сплачена;
4. сума ПДФО, що підлягає поверненню, — це різниця між фактично сплаченим податком та розрахованим.

Виняток — пп. 166.4.4 ПКУ, коли до знижки включаються витрати, передбачені для доходів у вигляді дивідендів (тут діють окремі правила).

Чи можна перенести право на податкову знижку?
Ні. Якщо ви не подали декларацію про доходи та не скористалися правом на знижку до 31 грудня року, що настає за звітним, право на цю знижку втрачається (п. 166.4.3 ПКУ).

Перенести це право на майбутні роки не дозволяється.

Подати декларацію на податкову знижку зручно через Електронний кабінет платника: https://cabinet.tax.gov.ua

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905483.html

ГУ ДПС у Київській області

Партнерство для розвитку: робоча зустріч у Броварському районі

У сучасних умовах фінансова стійкість територіальних громад — це не лише основа добробуту місцевих мешканців, а й запорука стабільного розвитку держави в цілому. Саме тому побудова ефективної взаємодії між податковими органами, органами місцевого самоврядування та Київською обласною військовою адміністрацією залишається для податкової служби Київщини одним із пріоритетів.

Цього разу спільна робоча зустріч відбулася з головами територіальних громад Броварського району, у якій взяли участь фахівці Головного управління ДПС у Київській області на чолі з керівником Олександром Двірком.

Захід відбувся під головуванням заступниці голови Київської ОВА Наталії Погребної за участі керівників Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області, Північного офісу Держаудитслужби, Броварської РДА.

Як зазначив у своєму виступі Олександр Двірко, протягом перших чотирьох місяців 2025 року до бюджетів громад Київщини вже надійшло близько 9 мільярдів гривень, що на 125% більше порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Додатково громади області отримали понад 1,8 мільярда гривень.

Внесок громад Броварського району — більш ніж вагомий: до їх бюджетів за цей період надійшло 1 мільярд 273 мільйони гривень, що складає понад 14% загального обсягу надходжень по області. Ба більше, розпис доходів місцевих бюджетів по податках, які адмініструє ДПС, виконано всіма громадами району.

Очільник податкової служби Київщини подякував керівникам громад за високі результати у наповненні бюджетів та наголосив на готовності податкової служби бути надійним партнером у подальшій спільній роботі.

Питання системної взаємодії було продовжене у виступі в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Київській області Олени Стичінської. Вона підкреслила, що створення прозорих умов для розвитку бізнесу громад — один з ключових напрямів роботи податкової служби.

Учасники зустрічі наголосили, що в сучасних умовах лише прозорий бізнес-клімат, чіткі правила гри та відповідальне адміністрування податків здатні створити передумови для подальшого економічного зростання регіону.

Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905485.html

ГУ ДПС у Київській області

Новини ДПС:
ДПС зафіксувала у травні 2025 року рекордні виторги та кількість чеків, проведених через РРО

Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f