Про зміни у формі повідомлення про прийняття працівників на роботу
Головне управління Державної податкової служби у Київській області інформує про внесення змін до форми Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу або укладення гіг-контракту. Відповідні зміни затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2025 №184.
Зокрема, у новій редакції викладено додаток 1 до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413. Одним із ключових нововведень є доповнення повідомлення інформацією про громадянство працівника. Це дозволить органам податкової служби здійснювати ефективний облік працевлаштованих іноземців та осіб без громадянства.
Нагадаємо, що попередні зміни до форми повідомлення були внесені Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967, яка оновила його структуру для відображення даних про домашніх працівників та запровадила форму повідомлення про припинення трудового договору з ними.
Відповідно до законодавства, повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації), та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника ЄСВ, а фізичною особою, яка уклала трудовий договір з домашнім працівником, – за її податковою адресою (місцем проживання) до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб.
Джерело:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/876890.html
Оновлено вимоги до Податкового розрахунку з ПДФО та ЄСВ: що потрібно знати платникам
Головне управління ДПС у Київській області інформує про оновлення вимог до термінів та форми подання Податкового розрахунку з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), єдиного соціального внеску (ЄСВ) та військового збору. Зміни запроваджені відповідно до Закону України від 10.10.2024 № 4015-ІХ, який передбачає перехід на щомісячне звітування.
Зміни до форми Податкового розрахунку та порядку його заповнення вносяться :
– Наказом № 39 від 24.01.2025 «Про внесення змін до наказу Мінфіну від 13 січня 2015 року № 4»;
– Наказом № 53 від 30.01.2025 «Про внесення змін до наказу від 24 січня 2025 року № 39».
Основні зміни у звітності
1. Щомісячне подання. Термін подання – до 20 числа наступного місяця.
2. Скасування типу «Довідковий». Нова форма передбачає лише три типи звітів: «Звітний», «Звітний новий» та «Уточнюючий». Це спрощує процес для Пенсійного фонду, який більше не потребуватиме проміжних довідок.
3. Оновлення розділу про чисельність працівників:
– Рядок 101 – середньооблікова кількість штатних працівників;
– Рядок 101.1 – працівники з інвалідністю;
– Рядок 101.2 – працівники з додатковими гарантіями працевлаштування;
– Рядок 102 – облікова кількість штатних працівників;
– Рядок 103 – кількість застрахованих осіб, яким нараховано зарплату.
Ці дані важливі для перевірки виконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.
4. Для резидентів Дія Сіті. У Додатку Д1 введено нові коди: «82» – для гіг-спеціалістів з інвалідністю, «83» – для інших гіг-спеціалістів. У Додатку Д5 у графі 07 код «9» позначатиме гіг-спеціалістів за гіг-контрактами.
5. Пропущена звітність. Якщо звіт за попередній період не подано, його необхідно надати у поточному періоді за новою формою.
6. Виправлення помилок. Для уточнень за 2021–2024 роки звітні квартали розподілено на місяці (наприклад, І квартал: січень – 1, лютий – 2, березень – 3 тощо).
Джерело:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/876887.html
Чи може підприємець використовувати залишки алкоголю та тютюну після завершення ліцензії?
Платники податків, які здійснюють роздрібну чи оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами або рідинами для електронних сигарет, часто стикаються з питанням: що робити із залишками такої продукції після завершення терміну дії ліцензії?
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що суб’єкт господарювання може використати такі залишки лише для власного споживання, але не має права їх реалізовувати чи передавати іншим особам – як фізичним, так і юридичним.
Це пояснюється нормами Закону України від 18 червня 2024 року №3817-IX “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального” (далі – Закон № 3817).
Відповідно до положень цього закону:
• Роздрібна торгівля – це діяльність із продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет кінцевому споживачеві за наявності відповідної ліцензії.
• Оптова торгівля – це реалізація зазначеної продукції іншим суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на відповідну діяльність.
• Передача залишків продукції іншим особам (у тому числі безоплатно) прирівнюється до реалізації, що без ліцензії заборонено.
Податковий кодекс України (пп. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14) визначає продаж як будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.
З урахуванням викладеного, суб’єкт господарювання, у якого закінчився термін дії ліцензії на роздрібну (оптову) торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, не може реалізовувати (передавати) іншим особам (як фізичним особам, так і суб’єктам господарювання) залишки такої продукції, але може використати їх для власного споживання.
Отже, платники податків повинні ретельно планувати свої запаси продукції та своєчасно поновлювати ліцензію, щоб уникнути можливих порушень законодавства.
Джерело:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/876883.html
Новини
Руслан Кравченко на зустрічі з бізнесом Миколаївщини: Підприємці повинні мати чітку дорожню карту як позбутися статусу ризиковості
Дата: 2025-03-06 16:55:46
Руслан Кравченко: ДПС конкретизує перелік підстав для віднесення платника до ризикових
Дата: 2025-03-06 13:10:00
625 тисяч електронних довідок про доходи вже отримали громадяни від ДПС цьогоріч: запит можна формувати і по місяцях
Дата: 2025-03-06 09:24:12