Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Новини ГУ ДПС у Київській області

Чи є можливість у СГ вести облік товарних запасів в ПРРО?

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку – п. 12 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У програмному реєстраторі розрахункових операцій (далі – ПРРО) за допомогою програмних рішень «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, на даний час не реалізована можливість ведення обліку товарних запасів в порядку, встановленому законодавством.

Зазначена функція буде доопрацьована для ПРРО в наступних версіях.

ГУ ДПС у Київській області

Операції з постачання майнових прав на об’єкти нерухомого майна є об’єктом оподаткування ПДВ

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що об’єктами житлової нерухомості є будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки (п.п.14.1.129 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Об’єкти нежитлової нерухомості – це будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду (п.п. 14.1.129 прим.1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ ).

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до ст. 186 ПКУ розташоване на митній території України (п.п. «а» і «б» п. 185.1 ст. 185 ПКУ).

Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (п.п. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (п.п. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Для цілей оподаткування ПДВ операція з постачання майнових прав на об’єкт нерухомого майна для продавця є операцією з постачання об’єкта нерухомого майна.

Враховуючи вищевикладене, операції з постачання майнових прав на об’єкти нерухомого майна є об’єктом оподаткування ПДВ.

ГУ ДПС у Київській області

Операції з майном, яке перебуває у податковій заставі, здійснюються платником за попередньої згоди з контролюючим органом

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 92.1 ст. 92 Податкового кодексу України платник податків зберігає право користування майном, що перебуває у податковій заставі, якщо інше не передбачено законом. Проте відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, платник податків може тільки за згодою контролюючого органу, а також у разі, якщо контролюючий орган впродовж 10-ти днів з моменту отримання від платника податків відповідного звернення не надав такому платнику податків відповіді щодо надання (ненадання) згоди.

Якщо у податковій заставі перебуває лише готова продукція, товари та товарні запаси, платник податків може відчужувати таке майно без згоди контролюючого органу за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні, та за умови, що кошти від такого відчуження будуть направлені в повному обсязі в рахунок виплати заробітної плати, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або погашення податкового боргу.

У разі відчуження або оренди, або надання у лізинг майна, яке перебуває у податковій заставі, платник податків за згодою контролюючого органу зобов’язаний замінити його іншим майном такої самої або більшої вартості. Зменшення вартості заміненого майна допускається тільки за згодою контролюючого органу за умови часткового погашення податкового боргу (п. 92.2. ст. 92 ПКУ).

У разі здійснення операцій з майном, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди контролюючого органу, платник податків несе відповідальність відповідно до закону (п. 92.3 ст. 92 ПКУ).

ГУ ДПС у Київській області

Для застосування підвищеної податкової соціальної пільги студенти, аспіранти, ординатори надають роботодавцям довідку навчального закладу про те, що там навчаються і не отримують стипендію

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що учень, студент, аспірант, ординатор, ад’юнкт мають право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 % суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ.

Податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Для застосування підвищеної податкової соціальної пільги до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати учень, студент, аспірант, ординатор, ад’юнкт повинен надати роботодавцю довідку з навчального закладу або наукової установи про те, що він там навчається та не отримує стипендію з бюджету.

ГУ ДПС у Київській області

Активи, щодо яких не здійснюються нарахування та сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу на те, що склад та обсяг активів, джерела одержання/набуття яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, визначено п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України і це такі активи:

1) активи (крім визначених п.п.2 і 3 п.10 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ), сумарна вартість яких не перевищує 400 тис. грн. станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування (тобто, станом на 31 серпня 2022 року). У разі якщо грошова вартість таких активів визначена в іноземній валюті/банківських металах, їх вартість зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, установленим НБУ/облікової ціни банківських металів, розрахованої НБУ на дату подання декларантом Декларації;

2) нерухоме майно, розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування належало фізичній особі на праві власності (у тому числі спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджується даними відповідних державних реєстрів, в обсязі:
а) об’єкти житлової нерухомості:
-квартира/квартири, загальна площа якої/яких не перевищує сукупно 120 кв.м, або майнові права, що підтверджені відповідними документами, на таку квартиру або квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва;
-житловий будинок/житлові будинки, зареєстрований/зареєстровані у встановленому порядку в Україні, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв.м, або житловий будинок незавершеного будівництва чи будинки незавершеного будівництва, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв.м, за умови наявності у такої фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;
б) об’єкти нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 кв.м;
в) земельні ділянки, сукупний розмір яких по кожній окремій ділянці не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 121 ЗКУ громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:
– для ведення фермерського господарства – в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;
– для ведення особистого селянського господарства – не більше 2,0 га;
– для ведення садівництва – не більше 0,12 га;
– для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах – не більше 0,25 га, в селищах – не більше 0,15 га, в містах – не більше 0,10 га;
– для індивідуального дачного будівництва – не більше 0,10 га;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більше 0,01 га;

3) один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тис. куб. см та/або середньоринковою вартістю понад 400 тис. грн., мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 куб. см., літака, гелікоптера, яхти, катера), право власності на який було зареєстровано відповідно до законодавства України станом на дату завершення періоду Декларування.

Щодо активів фізичної особи, визначених п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, не здійснюються нарахування та сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.

ГУ ДПС у Київській області

До бізнес спільноти долучилось 8678 суб’єктів господарювання

«Наразі маємо приріст у кількості платників до показника 2020 року 5% або 8678 суб’єктів господарювання. Загалом на 01 вересня 2021 року в територіальних органах ГУ ДПС у Київській області обліковується 187349 СГД. Із них – 79967 юридичних осіб та 107382 фізичних осіб – підприємців»,- зазначила начальник Олена Виноградова.

Стабільна динаміка росту відстежується і в кількості платників єдиного внеску. Наразі реєстр налічує понад 270 тисяч платників, це на 8% або 19845 платників більше минулорічного показника. Переважна більшість – фізичні особи – 70% або 189163, а питома вага юридичних осіб становить 30% або 80919 платників.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Інформацію щодо реквізитів рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ можна переглянути в Електронному кабінеті

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ платники податків мають змогу переглянути у приватній частині Електронного кабінету у вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Нагадуємо, що згідно з п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, шляхом, зокрема перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, дані системи електронного адміністрування ПДВ.

ГУ ДПС у Київській області

Для використання права на одноразове (спеціальне) добровільне декларування готівкових коштів, їх необхідно розмістити на поточних рахунках із спеціальним режимом використання у банках

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п.п. «г» п. 5 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування не можуть бути, зокрема, кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) перебувають у готівковій формі.

Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання Декларації (п.9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком, встановлюються Національним банком України.

Декларант, який бажає задекларувати кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, повинен до подання Декларації розмістити такі кошти на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України.

ГУ ДПС у Київській області

Під час оформлення паспорта громадянина України вперше можна одночасно зареєструватися у Державному реєстрі за РНОКПП

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України, всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).

Особа віком від 14 до 18 років, яка має зареєстроване місце проживання та яка не зареєстрована у Державному реєстрі, під час оформлення паспорта громадянина України вперше може за її бажанням одночасно зареєструватися у Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків з його відображенням надалі у паспорті громадянина України.

У такому разі Облікова картка фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР не заповнюється, а реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві-анкеті, яка подається під час оформлення паспорта громадянина України.

Після реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі ДПС надсилає Державній міграційній службі України реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) з Державного реєстру для його внесення до паспорта громадянина України у формі картки.

Підтвердженням достовірності РНОКПП є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про РНОКПП з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України.

Особа за власним вибором пред’являє один із зазначених документів для надання даних про РНОКПП.

Фізична особа – платник податків може також подавати дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків, зокрема як внесені до е-паспорта, так і окремо, як електронну копію документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі, засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія, за умови здійснення перевірки відповідності та підтвердження таких реєстраційних.

Таким чином, особа віком від 14 до 18 років, яка отримала паспорт громадянина України вперше, для отримання в паперовій формі документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі, може звернутися до контролюючого органу особисто, пред’явити паспорт, а також довідку про реєстрацію місця проживання або документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (довідку про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру). У разі звернення до контролюючого органу одного з батьків до зазначених документів необхідно додати документ, що посвідчує особу одного з батьків.

ГУ ДПС у Київській області

Черговість зарахування коштів, сплачених СГ, який має заборгованість по відповідному податку (збору)

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов’язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 ПКУ або за рішенням суду у випадках, передбачених законом – п. 87.9 ст. 87 ПКУ.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов’язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов’язання. У разі повного погашення суми податкового боргу, кошти, що сплачує платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному п. 131.2 ст. 131 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

СГ, які здійснюють імпорт/продаж рідин, що використовуються в електронних сигаретах та мають ліцензію на оптову/роздрібну торгівлю такими рідинами, подають декларацію акцизного податку

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01.01.2021 року рідини, що використовуються в електронних сигаретах, віднесено до підакцизних товарів – відповідні зміни внесено до ПКУ Законом України №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».

Згідно Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку (далі – Декларація), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14, розрахунок акцизного податку по операціях із ввезення та продажу рідин, що використовуються в електронних сигаретах здійснюється платниками податку в додатку 1 до Декларації «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку (крім операцій, визначених п.п. 213.1.9, 213.1.11, 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ)» (далі – Додаток 1) із перенесенням суми податку у розділ Б Декларації.

Платник, який відповідно до п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 ПКУ є СГ роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, а саме рідин, що використовуються в електронних сигаретах, заповнює та подає розділ «Д» та додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» (далі – Додаток 6) до Декларації з проставленням нулів, оскільки поки що ПКУ не визначено ставку оподаткування для таких операцій (п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ).

Згідно з п.п. 49.2 прим.1 п. 49.2 ст. 49 ПКУ, платники, визначені п.п.212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

Таким чином, з 01.01.2021 СГ, що є виробниками або імпортерами рідин, що використовуються в електронних сигаретах та мають ліцензію на оптову/роздрібну торгівлю такими рідинами, необхідно подавати Декларацію із здійсненням розрахунку акцизного податку в Додатку 1 до Декларації та перенесенням суми податку у розділ Б Декларації за відповідними операціями.

ГУ ДПС у Київській області

Київщина: Платники регіону додатково спрямували до місцевих скарбниць 88 млн грн акцизного податку

За січень – серпень поточного року до місцевого бюджету надійшло понад 430 млн грн акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Сплачена сума порівняно з показниками аналогічного періоду минулого року збільшилася на 26%. Платники регіону додатково спрямували до місцевих скарбниць 88 млн грн.

Зокрема, за серпень місяць надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів до місцевого бюджету склали понад 69 млн грн, що на 27% або 14 млн грн більше за минулорічний показник.

Крім того, надходження акцизного податку з вироблених в Україні товарів склали 779 тис. грн. До спеціального фонду спрямовано акцизного податку на загальну суму 566 тис грн.

ГУ ДПУ у Київській області повідомляє, що відповідно до ст. 213 Податкового кодексу України не підлягають оподаткуванню наступні операції з підакцизними товарами:

1. вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України.

Товари (продукція) вважаються вивезеними (експортованими) платником податку за межі митної території України, якщо їх вивезення (експортування) засвідчене належно оформленою митною декларацією, у тому числі, якщо відвантаження відбулося у звітному періоді, а вивезення (експортування) – у наступному звітному періоді і на дату подання декларації з акцизного податку за звітний місяць наявна така митна декларація;

2. ввезення на митну територію України раніше експортованих підакцизних товарів (продукції), у яких виявлено недоліки, що перешкоджають реалізації цих товарів на митній території країни імпортера, для їх повернення експортеру.

Такі підакцизні товари (продукція) ввозяться їх продавцем (експортером) без подальшої реалізації на митній території України;

3. реалізації електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії;

4. передача для власного споживання в межах одного підприємства електричної енергії (за кодом 2716 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД), виробленої на цьому підприємстві.

ГУ ДПС у Київській області

Коментарі