Обухівська міська рада

 Меню
CLOSE

Застосунок «Дія» – 22 тисячі верифікованих даних

Від 6 лютого українські водії отримали можливість користуватися цифровими посвідченням водія та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу. Вони доступні через мобільний застосунок «Дія».

Як зазначають у Міністерстві цифрової трансформації, ці цифрові документи мають таку ж юридичну силу, як і фізичні, пластикові та паперові. Також цифрове посвідчення водія можна пред’являти у якості документа, що засвідчує особу, на внутрішніх залізничних та авіарейсах.

Мобільний застосунок «Дія» можна безплатно завантажити у App Store та Play Market. Ідентифікація користувачів відбувається за допомогою технології BankID через систему Національного банку України та Приватбанку.

Запровадження такого застосунку — це суттєвий крок в реалізації стратегії «Держава у смартфоні», який реально відчутний майже кожному українцю.

Однак, після запуску додатка у деяких користувачів почали виникати проблеми з відображенням актуальних особистих даних в електронному посвідченні водія чи свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу, відсутністю фотографії чи документів.

Онлайн-сервіс Міністерства внутрішніх справ України «Електронний кабінет водія» запровадив послугу уточнення даних, що дозволяє провести верифікацію цих документів.

Тепер електронний кабінет водія надає громадянам можливість скористатися онлайн-послугами: уточнення даних у реєстрі посвідчень водіїв; уточнення даних у реєстрі свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу. Сервіс дозволяє громадянам подати заяву про коригування неточностей у реєстрах МВС та оперативно доповнити наявну в них інформацію. Отже, якщо у вас виникла проблема з е-правами чи е-свідоцтвом в застосунку «Дія», вам необхідно авторизуватися в Електронному кабінеті водія та скористатися послугою уточнення даних.

Алгоритм дій:
– перейдіть із застосунку «Дія» в електронний кабінет водія, авторизуйтесь;
– оберіть вкладку “Верифікація даних” “ДІЯ”;
– оберіть “Уточнення даних в реєстрі посвідчень водія”;
– заповніть всі поля необхідними даними (автоматично заповнюються наявні у базі дані, в які можна внести виправлення) та оберіть тип проблеми;
– завантажте файл із зображенням обох сторін документу у форматі .jpg;
– створіть і підтвердіть заяву;
– надішліть електронну заяву до сервісного центру МВС для обробки.

Працівники сервісних центрів МВС опрацьовують отримані електронні заяви та вносять зміни до Єдиного державного реєстру транспортних засобів. У випадку виявлення додаткових неточностей або відсутності фотографії громадянина, його запросять особисто звернутися до будь-якого територіального сервісного центру МВС. Внесені дані автоматично оновляться та будуть відображені в електронному кабінеті водія і застосунку «Дія».

Запровадження такого сервісу дозволить підвищити якість даних у Єдиному державному реєстрі транспортних засобів МВС. У подальшому все більше громадян зможуть отримувати адміністративні послуги онлайн, заощаджував ти свої час і сили. Послугу верифікації даних також можна отримати особисто, звернувшись до зручного за розташуванням сервісного центру МВС.

За час дії застосунку працівниками Регіонального сервісного центру МВС в Київській області отримано та опрацьовано величезну кількість звернень громадян на верифікацію, тобто підтвердження даних: станом на 03 березня 2020 р. – майже 22 тисячі. Але під час внесення змін буває так, що деякі дані, надіслані заявником, і дані в державних реєстрах можуть не збігатися. У такому разі громадянину рекомендується особисто звернутись до найближчого територіального сервісного центру МВС. Також часто спостерігається ситуація, коли у застосунку “Дія” до водійських документів підтягується чуже фото. У такому випадку варто надіслати повідомлення з описом проблеми, зазначенням прізвища, імені та по-батькові, дати народження, ідентифікаційного номера та сканкопію посвідчення водія з обох сторін на електронну адресу технічної підтримки support@hsc.gov.ua . Якщо ж заява на верифікацію надіслана, але громадянин не отримав відповіді за тиждень-півтора, то це не означає, що вона загубилась в Інтернет-просторі. Відповідно до Закону України “Про звернення громадян” заяви розглядаються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Зазвичай заяви на верифікацію опрацьовуються набагато швидше – в середньому за 10-15 днів у порядку їх отримання. Серед частих запитань водіїв є також і про затримку в оновленні даних. Мається на увазі, що верифікація пройшла успішно, але в застосунку зміни не відбулись. Це тому, що з моменту внесення змін оновлені дані будуть відображені в Електронному кабінеті водія упродовж доби, після чого автоматично підтягнуться у застосунок “Дія”.

Про причини основних проблем із завантаження даних у застосунок неодноразово розповідали фахівці Міністерства цифрової трансформації та проєкт-менеджери “Дії”. Зокрема, у відео-інструкціях щодо верифікації даних, що є у вільному доступі на каналі Youtube (https://bit.ly/39fRsxv). Після того, як, за сприяння працівників територіальних сервісних центрів МВС, вдалося з’ясувати, відсутність чи некоректність яких саме даних заважають відображенню е-документів у застосунку, було визначено три причини виникнення проблем. Приміром, коли власник смартфона не бачить своїх документів у “Дії”, то найпоширенішою причиною може бути відсутність у Єдиному державному реєстрі транспортних засобів податкового номеру. Реєстр наповнювався різними шляхами і час від часу відбувалась міграція зібраних даних. І в цьому процесі такий атрибут, як податковий номер, не був внесений. Він дуже важливий для відображення документа в “Дії”, адже, коли відбувається індентифікація особи за допомогою BankID , то саме через такий електронний підпис здійснюється запит у реєстр. Якщо податкового номеру немає, то документи не відображаються. Друга за масовістю ситуація, це коли, приміром, посвідчення водія у смартфоні є, але воно закрите плашкою з вимогою верифікації. Це означає, що статус документа не активний. Тобто валідність (вірність) даних саме цього посвідчення водія сумнівна. Це теж пов’язано з формуванням за різних часів баз даних. Таку проблему легко розв’язати верифікацією інформації через Електронний кабінет. Третя, менш поширена ситуація: коли документ відображається, але також закритий плашкою з написом про відсутність фотографії. Це значить, що у Єдиному державному реєстрі фотографії немає, а при завантаженні фото з демографічного реєстру (де зібрані дані щодо біометричних закордонних паспортів або внутрішніх ІD-карток) підтягування не відбулось. Тобто, у водія або немає паспорта громадянина України для виїзду за кордон чи внутрішнього ІD-паспорта, або вони є, але з ряду причин, зіставляючи ці два реєстри, поєднання даних не відбулось. Найшвидший і найпростіший спосіб виправити ситуацію – це звернутись до будь-якого зручного за місцем розташування територіального сервісного центру МВС і обміняти посвідчення водія на нове. Ця процедура проста і не тривала за часом виконання: надавши пакет документів (паспорт громадянина України, копія ідентифікаційного коду, наявне посвідчення водія та медична довідка 083/о) адміністратору, зробивши фото в ТСЦ і заплативши 219 гривень за бланкову продукцію (пластикову картку), за 30 хвилин буде виготовлений новий документ, який і відображатиметься у застосунку “Дія”.

Коментарі