Знайти відповідь на це запитання намагалися учні 8-Г класу Академічного ліцею №5 міста Обухова під час проведення фахівцями Обухівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості 26 листопада 2019 року інтерактивного профорієнтаційного уроку на тему «Професії: гендерний аспект».
Метою заходу, який проходив в інтерактивній формі, було спробувати визначити, чи обов’язково при виборі професії враховувати стать людини та її гендерні ролі. Під час проведення вправи «Професії і стать людини» три команди вибирали з переліку суто «чоловічі», «жіночі» та «нейтральні» професії і доводили командам-суперникам, чому зробили саме такий розподіл. Під час міні-лекції «Стать і гендер» підлітки були уважними, слухаючи інформацію, та активними під час її обговорення. Особливу зацікавленість викликала вправа «Моя майбутня професія», де кожен учень міг довести одноліткам, якими здібностями, вміннями та рисами характеру, на його думку, повинен володіти представник вподобаної ним професії. Найбільш запеклою виявилась дискусія між командами під час виконання вправи «Міфи і факти про гендер», де кожна группа отримала висловлювання щодо традиційних, стереотипних уявлень про чоловічі та жіночі гендерні ролі та повинна булла довести суперникам: міф це чи факт.
Наприкінці заняття підлітки самостійно зробили висновок: при виборі професії потрібно враховувати, в першу чергу, індивідуальні здібності, вміння та інтереси, а не гендерні стереотипи. Тому фактично «чоловічих» чи «жіночих» професій не існує, всі професії «нейтральні».
Коментарі